ماهانی رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی زرند:

روابط عمومی یک مولفه ضروری سازمان های اجتماع محورند

ماهانی رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی زرند گفت: روابط عمومی یک مولفه ضروری سازمانهای اجتماع محورند.

ماهانی رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی زرند در جمع مدیران روابط عمومی ادارات زرند، گفت: روابط عمومی یک مولفه ضروری سازمانهای اجتماع محورند.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر “کاظم نعمت الله زاده ماهانی” ضمن حضور در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات و دستگاه های دولتی و غیردولتی زرند که به میزبانی دانشگاه‌آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: وجود روابط عمومی اهمیت روابط انسانی حاکم بر سازمانها را منعکس میکند و هیچ سازمانی نمی تواند بر اثرات اجتماعی، فرهنگی، این ابزار موثر برقراری ارتباط چشم ببندد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زرند افزود: تنها جایی که میتواند افکار عمومی و نظر رسانه ها را در خصوص سازمان تحلیل نموده و از راهبردهایی استفاده کند که در جهت اهداف سازمانی بطور مثمر تمرتری بکار گیرد همین روابط عمومی است که باید روز به روز مجهز تر و توانمند تر شود.

 

وی تصریح کرد: در سابق رسم بر این بود که روابط‌عمومی ها توجیه‌گر سیاست ها و برنامه های سازمانی خود باشنداما امروز این کارکردها تغییر یافته و روابط عمومی های  تبیین‌گر و تحلیل‌گر پدیدار شده اند که در همین راستا روابط‌عمومی تبیین گر و تحلیل گر را می‌توان از نظر معیار اثرگذاری و سودمندی و میزان کارآیی و مفیدبودن و یاری‌رسانی به مدیریت و سازمان و تسریع تسهیل و درجهت اهداف آن و اجرای برنامه‌ها به روابط‌عمومی توجیه‌گر، روابط‌عمومی تبیین‌گر و روابط‌عمومی تحلیل‌گر طبقه‌بندی کرد.

 

danshkahe-azad

 

ماهانی در ادامه افزود: در فضای اجتماعی و فرهنگی مناسب، فرهنگ مدیریتی مطلوب و مبتنی بر شایسته‌سالاری و به شرط متخصص بودن و کارشناس بودن مدیر بخش روابط‌عمومی امکان تولید روابط‌عمومی تحلیل‌گر فراهم می‌شود، روابط‌ عمومی تحلیل‌گر یک روابط‌ عمومی کارآمداست. این روابط‌عمومی باتوجه به فلسفه وجودی سازمان، اهداف اصلی و فرعی آن و امور حرکت می‌کند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه روابط‌عمومی تحلیل‌گر دارای برنامه ادواری منظم  می باشد، گفت: برای روبرویی با بحران‌ها و چالش‌ها که ناگهان و خارج از اراده حادث می‌شود دارای طرحهای معین است. این نوع روابط‌عمومی برای بهره‌گیری از فرصت‌های مناسب که پیش می‌آید نیز دارای طرحهای بهره‌گیری و بهره‌برداری است در یک جمع‌بندی می‌توان گفت که روابط‌عمومی تحلیل‌گر یک روابط‌عمومی علمی، سیستماتیک، فعال، نوآور، قابل انعطاف و اثرگذار است که به مقام مشاور مدیریت ارتقا می‌یابد و سازمان را در دستیابی به اهدافش یاری می‌نماید و در تهیه و تدوین سیاست‌ها و خط‌ مشی‌های سازمان سهیم و شریک است. در مقابل روابط‌عمومی تحلیل‌گر روابط‌عمومی توجیه‌گر قراردارد.

 

در ادامه دکتر “عبدالرضا جعفری صدر” معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌آزاد اسلامی زرند ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این نشست گفت: یکی از وظایف خطیر روابط عمومی ها در دنیای امروز برقراری ارتباط صحیح و چگونگی استفاده موثر از کانال های ارتباطی است که بتواند به نتایج مثبتی منتج گردد.

 

وی ادامه داد: اگر روابط عمومی بتواند ارزش ها را تعریف کند روابط عمومی متمایزی  خواهد بود اما با این تفاوت که  مرتبا در معرض آموزش باشد و فراگیرد.

 

جعفری صدر مهمترین اقدام اولیه روابط عمومی ها را تحلیل رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی میتواند زمینه برای سیاستگذاری و برنامه های سازمان ها فراهم کند که این موضوع مهم باید در اولویت های برنامه ای یک روابط عمومی موثر باشد.

 

وی ضمن اشاره به تاریخچه دانشگاه‌آزاد اسلامی زرند و تاثیرش در توسعه و رشد همه جانبه این منطقه گفت: دانشگاه‌ آزاد اسلامی امروز به فرصتی تبدیل شده است تا همه شهروندان ایرانی بتوانند ضمن تحصیل در رشته و مقطع مورد نظر و دلخواه خود به مهارتهای اجتماعی و حتی اقتصادی خود نیز بیافزایند.

 

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه شرکت کنندگان از توان و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری کارگاه های آموزش ضمن خدمت برای کلیه پرسنل و کارکنان نهادهای دولتی و غیردولتی خبر داد.

 

در ادامه این نشست مدیران روابط عمومی ادارات شهرستان زرند ضمن ارایه عملکرد دستگاه های متبوع خود از تجربیات یکدیگر بهره مند شدند.

 

انتهای پیام/