با حکم قضایی صورت گرفت

تخریب ۱۳ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای باب تنگل زرند/ پلمپ ۲۳حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان زرند در سال جاری

قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: ۱۳ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای باب تنگل قدمگاه شهرستان زرند با حکم قضایی تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: ۱۳ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای باب تنگل قدمگاه شهرستان زرند با حکم قضایی تخریب شد.

 

به گزارش صدای زرند، “سیدمهدی قویدل” دادستان زرند در جلسه شورای حفاظت از منابع آب، اظهار داشت: ۱۳ باب زمین در روستای باب تنگل قدمگاه شهرستان زرند در مجموع به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع که در حریم رودخانه به طور غیر مجاز تصرف شده بود که تخریب شدند.

 

وی تصریح کرد: ماموران در راستای حفاظت از حریم و جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز در حریم رودخانه، پس از ابلاغ حکم قضایی اقدام به تخریب متصرفات غیرمجاز حریم رودخانه را کردند.

 

arazi-babtankal-02

 

قویدل گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان زرند شناسایی و پلمپ شده و ۳۹ حلقه چاه غیر مجاز دیگر شناسایی و در حال پیگیری هستیم.

 

دادستان زرند در ادامه به افرادی که درصدد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه هستند هشدار جدی داد و اظهار داشت: اقدامات انجام شده هشدار بسیار جدی برای افرادی است که سودای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سر دارند.

 

وی افزود: بی‌تردید در مراحل بعدی برای پاکسازی و برخورد با همه افرادی که در حاشیه رودخانه دست به ساخت‌وساز غیرمجاز زده‌اند، اقدام جدی و قانونی صورت می‌گیرد‌.

 

قویدل گفت: براساس اعلام نظر کارشناسان، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه، موجب تنگ شدن مسیر و افزایش شدت و قدرت تخریب این سیلاب می‌شود.

 

دادستان زرند با بیان اینکه شهرداری‌ها با مصرف بی‌رویه آب مواجه بودند که در راستای آبیاری نوین اقدامات خوبی را آغاز کرده‌اند، بیان داشت: با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی به صورت ویژه با انشعاب‌های غیر مجاز برخورد قاطع صورت گیرد‌.

 

وی با اشاره به گزارشات کارشناسان مبنی بر فرسوده بودن شبکه‌های آب روستایی و شهری بر لزوم تامین اعتبار بازسازی شبکه‌ها تاکید کرد.

 

“علی صادق‌زاده” معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند نیز با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی به ویژه دادستان در برخورد جدی با متصرفات غیر قانونی اراضی و بهره‌برداری غیرمجاز آبهای زیرزمینی، یادآور شد: از ۶۲۹ حلقه چاه آب کشاورزی ۵۲۹ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

 

وی گفت: با توجه به بحران جدی کم آبی در دشت زرند بر استفاده بهینه از آب‌های موجود تاکید است و در این راستا با همکاری کشاورزان از اول آبان ماه به مدت یک ماه چاه‌های آب کشاورزی از مدار خارج می‌شوند‌.

 

انتهای پیام/