خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان زرند

حجت الاسلام کرمی پورگفت:اساس هر جامعه و تمدنی،فرهنگ آنهاست.اگر بخواهیم ازملتی،هویت او را بگیریم باید از درون او را تهی کردودشمنان برای مبارزه با فرهنگ هر ملتی آنها را طوری پرورش می دهند که احساس حقارت کنند و برای مبارزه با فرهنگ اصیل اسلامی از راههای زیادی وارد شده است.

به گزارش صدای زرند،حجت الاسلام کرمی پوردرخطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان زرنداظهار داشت:اساس هر جامعه و تمدنی،فرهنگ آنهاست.اگر بخواهیم از ملتی،هویت او را بگیریم باید از درون او را تهی کرد ودشمنان برای مبارزه با فرهنگ هر ملتی آنها را طوری پرورش می دهند که احساس حقارت کنند و برای مبارزه با فرهنگ اصیل اسلامی از راههای زیادی وارد شده است.

خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان زرند

وی افزود:یکی ازآنها گرفتن حجاب و پوشش اسلامی خانه هاست،که این راه طبق فرمایش مقام معظم رهبری از ساده ترین و آسان ترین راههای باز کردن عنان گسیختگی شهوات است که از این راه وارد شده و بعد از جنگ جهانی اول که حکومت بزرگ عثمانی را متلاشی کردند در صدد تضعیف مسلمانان برآمدند.

کرمی پورادامه داد:ازجهتی تبلیغ از فرهنگ غربی خود کردند،گر چه طبق فرموده ی مقام معظم رهبری ،فرهنگ غربی خلاصه در هواپیما و وسائل آسایش و غیره نیست که اینها ظاهر فرهنگ آنهاست که تعیین کننده نیست .

امام جمعه زرندبیان داشت:دلیل اینکه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بحث سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند،به همین منظور است که دشمن در حال تبلیغ فرهنگ مادی خود،جهت پیاده کردن در زندگی مسلمانان است،لذا بایدهمان طوری که بصیرت سیاسی مردم بالا رفته،فرهنگ زندگی اسلامی را نیزدر بین خانواده ها گسترش دهیم تا دشمن از طریق سبک زندگی مادی خودش بر مسلمانان و مردم ایران غالب نشود. وی افزود:همان طوری که در جبهه های مختلف دشمن و در راس آنها استکبار مغلوب جمهوری اسلامی واقع شده است،در این مبارزه طاقت فرسانیزسربلند،قله های پیروزی رابا رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری فتح نماییم، و نگذاریم دختران جوان ما تحت تاثیر تبلیغات مسموم استکبار قرار بگیرند و ارزش حجاب اسلامی را سَبُک جلوه دهند.

حجت الاسلام کرمی پوربه تشریح دو اصل از اصول پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت وگفت:یکی رهبری های پیامبر گونه حضرت امام (ره) و دیگری بصیرت و آگاهی مردم انقلابی ایران می باشد که باوجوداین دواصل در کنار اصول دیگر لحظه ای در اهداف خود متحیر نشدند و مبارزه خود را تا لحظه پیروزی و ادامه ی آن تا انقلاب جهانی مهدوی ادامه خواهند داد .

امام جمعه زرند با اشاره به رویداد۱۹دی اظهارداشت:یکی از روزهایی که مردم باپیروی آگاهانه خوددرخط امام بودن را ثابت کردند، ۱۹دی ماه سال ۱۳۵۶ بود که بعد از اهانت ساواک به حضرت امام (ره)در ۱۶ دی ماه    همان سال ، مردم به خیابا ن ها ریختند و از جسارتی که به امام شان شده بود،دفاع کردند.

وی تاکیدکرد:بر همه ی ما لازم است که این مناسبت های قبل از پیروزی انقلاب را همان طور که ایام الله بعد از پیروزی انقلاب را گرامی می داریم،گرامی بداریم که یکی از آنها ۱۹ دی ماه می باشد که مقام معظم رهبری بر این نکته تکیه دارند و می فرمایند :”مسئله ۱۹دی ماه و به یاد نگه داشتن این خاطره ،یک مسئله صرفا تکراری یا برخاسته از عادت نیست ،بلکه یک مسئله اساسی و اصولی است.”

حجت الاسلام کرمی پوربا گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای ۱۹ دی ماه  گفت:دشمنان در طول تاریخ ثابت کرده انداگر با زبان نرم و ملایم توانستند بر ملت ها غلبه پیدا کنند،به همین بسنده می کنند چون به اهداف خود رسیده اند اگر این راه جواب نداد از راه توهین،ارعاب و تهدید وارد می شوند که دشمنی آمریکا در قبل از انقلاب از راه اول بوده و بعد از پیروزی انقلاب از راه دوم وارد شده اند،گرچه تهدید های او جوابی برایش نیاورده و ملت ایران در تمامی صحنه های در مقابلش ایستاده است و به حول و قوه الهی پیروز میدان هم بوده است .

خطیب جمعه این هفته زرندبااشاره به مذاکرات هسته ای بیان داشت:درمذاکرات اخیرهسته ای،آمریکا احساس کرد مغلوب مذاکرات واقع شده وبلافاصله عکس العمل نشان داد و از عهدی که امضاء کرده بود،عقب نشینی کرد.

وی عنوان کرد:سخنان غیرمسئو لانه و به دور از منطق دیپلماسی سران آمریکا،بهترین گواه حق بودن فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است که در مورد سران آمریکا می فرمایند :”هرکس به آمریکا اعتماد کند ضربه خواهدخورد .”