دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت:

دولت تسهیلات مقاوم سازی را به زرند زلزله خیز ارایه دهد/ گروه های تعیین خسارات به مناطق زلزله زده اعزام می شوند

امیری نماینده مردم شهرستانهای زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زمین لرزه امشب در شهرستان زرند، صبح جمعه ۳۰ مهرماه گروه هایی از فرمانداری زرند برای بررسی آسیب ها و تعیین خسارات به مناطق زلزله زده اعزام می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زمین لرزه امشب در شهرستان زرند، صبح جمعه ۳۰ مهرماه گروه هایی از فرمانداری زرند برای بررسی آسیب ها و تعیین خسارات به مناطق زلزله زده اعزام می‌شوند.

Amiri-Zarand

 

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری” نماینده مردم شهرستانهای زرند و کوهبنان در مجلس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به پس لرزه ها، انرژی تخلیه شده است و خطر آنچنانی وجود ندارد.

 

امیری افزود: بر اثر این زمین لرزه ۷ نفر مصدوم و به صورت سرپایی مداوا شدند و اکنون کسی در بیمارستان بستری نیست.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم که این زمین لرزه آسیب جدی وارد نکرده باشد، گفت: در صورت بروز خسارات تلاش می‌کنیم که تسهیلاتی برای مردم در نظر گرفته شود و مردم و دولت باید تلاش کنند که منازل قدیمی بازسازی و نوسازی شود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از زلزله سال ۱۳۸۴ در شهرستان زرند اماکن عمومی مانند مدارس نوسازی و بازسازی شدند اما هنوز تعدادی از مدارس به ویژه در شهرستان کوهبنان نیاز به بازسازی دارند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان زرند زلزله خیز است دولت باید تسهیلاتی را فراهم کند تا مردم بتوانند خانه های قدیمی را نوسازی و مقاوم سازی و خود مردم نیز باید برای بازسازی و مقاوم سازی خانه های خود تلاش کنند.

 

لازم به ذکر است، شامگاه پنج شنبه ساعت(۱۸:۴۰:۲۸) زلزله ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر در ۴ کیلومتری زرند، ۱۶ کیلومتری یزدانشهر و ۲۷ کیلومتری خانوک در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و پس از این زلزله پس لرزه هایی نیز رخ داده است.

 

انتهای پیام/