فرماندار زرند در گفتگو با صدای زرند:

مدارس زرند فردا تعطیل نیستند / اخبار جدید از زلزله دیروز زرند

اولین و بزرگترین زمین لرزه به بزرگی ۴،۸ ریشتر ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز پنجشنبه حوالی شهر زرند را لرزاند و ۱۲ زمین لرزه دیگر تا ساعت ۳۹ و ۱۳ دقیقه امروز در این منطقه روی داد.

خنجری فرماندار زرند ضمن بیان اینکه با شرایط کنونی فردا هیچ اداره و مدرسه ای تعطیل نمی باشد، گفت: تمامی مدارس شهرستان زرند در تمامی مقاطع فردا باز می باشند.

zelzele

 

“حبیب الله خنجری” فرماندار زرند در گفتگو با صدای زرند، گفت: تاکنون بیش از ۱۰ مورد پس لرزه بعد از زلزله دیروز ثبت شده است که روز گذشته نیز ستاد مدیریت بحران فرمانداری در این زمینه تشکیل شد.

 

ایشان ضمن بیان اینکه با شرایط کنونی فردا هیچ اداره و مدرسه ای تعطیل نمی باشد، اظهار داشت: تمامی مدارس در تمامی مقاطع فردا باز می باشند و امروز نیز از اعضای مدیریت ستاد بحران بحران شهرستان برای تشکیل جلسه در ساعت ۱۶ دعوت به عمل آمده است.

 

فرماندار زرند هم گفت: این زمین لرزه به ۱۵  رشته قنات تا ۲۰ درصد خسارت رسانده است و برخی از منازل و مغازه های مردم هم آسیب دیده است که کارشناسان در حال بررسی برآورد خسارت وارد شده هستند که نتایج آن به طور دقیق تا متعاقبا اعلام می شود.

 

 

۲۴ نفر به عنوان مصدوم زلزله در زرند به بیمارستان مراجعه کردند

 

“محسن صالحی” مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان نیز گفت: ۲۴ نفر به عنوان مصدومان زمین لرزه های شهرستان زرند به بیمارستان مراجعه کرده اند که هیچکدام از این افراد، مصدوم مستقیم زمین لرزه نیستند بلکه به دلیل ترس یا حین فرار دچار مصدومیت شده اند.

 

وی افزود: ۴ نفر از مصدومان هنوز در بیمارستان بستری هستند و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

صالحی تصریح کرد: در این زمین لرزه ها تخریب واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی و دستگاه های اجرایی را نداشته ایم و خسارت های بسیار جزیی از جمله ترک خوردگی گچ ساختمان ها بروز کرده و خسارتی به اجزای بارور ساختمان ها وارد نشده است.

 

وی توجه به مقاوم سازی ساختمان ها را برای پیشگیری از تلفات و خسارت های حوادث طبیعی ضروری دانست و تاکید کرد: شهرستان زرند به دنبال زمین لرزه سال ۱۳۸۳ و بازسازی حدود یک دهه قبل ساختمان های مسکونی در این زمین لرزه خسارت چندانی را نداشته در حالی که اگر این مقاوم سازی صورت نگرفته بود شاهد خسارت های مالی و جانی زیادی بودیم.

 

اولین و بزرگترین زمین لرزه به بزرگی ۴،۸ ریشتر ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز پنجشنبه حوالی شهر زرند را لرزاند و ۱۲ زمین لرزه دیگر تا ساعت ۳۹ و ۱۳ دقیقه امروز در این منطقه روی داد.

 

بسیاری از مردم این شهرستان زرند دیشب را تا صبح حیاط منازل خود یا خانه های بستگانشان که از مقاوم بودن آنها اطمینان داشتند، سپری کردند.

 

انتهای پیام/