وفایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

خسارت زلزله به بازار تاریخی زرند/ تسهیلات برای ترمیم خسارات به ابنیه تاریخی و بازار زرند اختصاص یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در پی زلزله اخیر در شهرستان زرند به بازار تاریخی و بعضی از آثار تاریخی این شهرستان ترک خوردگی ها و شکستگی های وارد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در پی زلزله اخیر در شهرستان زرند به بازار تاریخی  و بعضی از آثار تاریخی این شهرستان ترک خوردگی ها و شکستگی های وارد شده است.

 

به گزارش صدای زرند، “محمود وفایی” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، اظهار کرد: در پی زمین لرزه دو روز اخیر در شهرستان زرند، در هیچ بنای تاریخی شهرستان تخریب نداریم ولی اثراتی از شکستگی و شکاف دیده می شود.

 

وی افزود: توقع داریم که اگر تسهیلاتی برای زلزله در شهرستان زرند اختصاص یافت، حوزه میراث فرهنگی نیز در این تسهیلات دیده شود.

 

وفایی بیان کرد: در پی زلزله اخیر در شهرستان زرند به بازار تاریخی  و بعضی از آثار تاریخی این شهرستان ترک خوردگی ها و شکستگی های وارد شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه گزارش خسارات وارد شده به بازار تاریخی زرند و اماکن تاریخی در ستاد بحران زرند ارائه شده، تصریح کرد: انتظار داریم که بخشی از تسهیلات، برای ترمیم خسارات وارد شده به اماکن تاریخی شهرستان زرند در اثر زلزله اختصاص یابد.

 

 

zezele-bazar-zarand_01

zezele-bazar-zarand_03

zezele-bazar-zarand_04

zezele-bazar-zarand_02

 

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا