زرند، کاندیدای پایتخت کتاب ایران;

با امضاء تفاهم‌نامه، شهرستان زرند رقابت خود را برای کسب پایتخت کتاب ایران آغاز کرد

دومین تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش زرند به امضاء رسید.

به گزارش صدای زرند، صبح روز شنبه اول آبان ۱۳۹۵ با حضور حسین کاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش و رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فرهنگیان و اعضاء پروژه مهر دومین تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش زرند به امضاء رسید.

zarand-book_01

 

در ابتدای این رویداد فرهنگی حسین کاظمی مدیر آموزش و پرورش زرند ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدعوین درجلسه انجام این تفاهم نامه را گامی مهم در راستای توسعه فرهنگی و به منظور ایجاد و گسترش و همفکری و همکاری های آموزشی – پژوهشی فی مابین آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: و امضای اینگونه تفاهم نامه ها را فراهم نمودن زمینه مطالعه در بین اقشار مختلف مردم و با عنایت به لزوم توسعه و اعتلای بیش از پیش در زمینه های مطالعاتی فرهنگی و آموزشی و با تأکید بر اصل مطالعه و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان، و فرهنگیان عزیز  دانست و ابراز امیدواری نمود این رویداد گامی مهم در انجام رسالت عظیم فرهنگی حامعه اسلامیمان باشد.

 

در ادامه احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با اشاره به این موضوع شهرستان زرند کاندیدای طرح رقابتی برای کسب پایتخت کتاب ایران است اظهار داشت: این دومین تفاهم نامه ای است بین این دو نهاد فرهنگی به امضاء می رسد و این تفاهم نامه‌های مشترک تاکنون دستاوردهای مهمی را بهمراه داشته است.

 

وی همچنین تصریح کرد: طی دو سال گذشته پنج تفاهم نامه مشترک با نهادها و سازمانهای مختلف به امضاء رسیده که بنجوی میتوان گفت تفاهم نامه ای که سال گذشته با آموزش و پرورش داشته ایم بسیار موفقیت آمیز بوده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند اظهار نمود: درصدد هستیم رقابتی با با سایر شهرهای ایران در این زمینه شروع کنیم این رقابت بعنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران است این رویداد هرساله از سوی سازمان ملل و یونسکو در همه کشورها برگزار می شود ودر طی آن هم  شهرهای مختلف برای کسب این عنوان به رقابت می پردازند روال کارهم این است آنها مجموعه برنامه ها و پیشنهادات خودشان را در قالب طرح هایی ارائه  میدهند و آن را اجرائی میکنند و بعد براساس معیارهائی مورد ارزیابی قرار میگیرد.

 

احمد رشیدی افزود: برنامه های ما هم نیز تنظیم شده دوتا رویکرد دارد یکی با روی رد مشارکت همه مردم، سازمانها و سازمانهای مردم نهاد، دولتی و غیر دولتی و رویکرد دوم هم خلاقانه و نوع آورانه هست و سعی کردیم کارهای نوین و جدیدی انجام شود.

 

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم منابع طرح را هم تامین کنیم اما اگرحتی  انتخاب هم نشویم همین فعالیت هایی که انجام میشه خودبخود باعث میشه سرانه مطالعه در شهرما بویژه در حوزه آموزش و پروش در حد زیادی افزایش پیدا کند.

 

براساس این تفاهم نامه ۹طرح وایده متفاوت در حوزه دانش آموزان، اولیاء و مربیان اجرا خواهد شد که بدون تردید نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه  در جامعه فرهنگیان خواهد داشت .

 

zarand-book_06

zarand-book_03

zarand-book_05

zarand-book_02

 

 

انتهای پیام/

اکبرابراهیمی زرندی