خنجری، فرماندار زرند:

این لرزه‌ها در زرند عادی است / امیدواریم به همین لرزه‌ها تمام شود

حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند با عادی دانستن لرزه‌های اخیر زرند گفت: نامه‌هایی که به موسسه ژئوفیزیک ارسال کرده‌ایم گفته‌اند که شرایط نگران‌کننده نیست زیرا اگر شدت پس‌لرزه‌ها بیشتر از قبل می‌شد شاید باید نگران می‌شدند که خوشبختانه پس‌لرزه‌ها شدتی پایین‌تر از لرزه‌ی اصلی دارند اما با این وجود موسسه ژئوفیزیک قرار است کارشناسان خود را به منطقه بفرستند.

فرماندار زرند اظهار داشت: با نامه‌نگاری که با موسسه ژئوفیزیک داشته‌ایم ایشان گفته‌اند که این شرایط عادی است.

 

به گزارش صدای زرند، حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند با عادی دانستن لرزه‌های اخیر زرند گفت: نامه‌هایی که به موسسه ژئوفیزیک ارسال کرده‌ایم گفته‌اند که شرایط نگران‌کننده نیست زیرا اگر شدت پس‌لرزه‌ها بیشتر از قبل می‌شد شاید باید نگران می‌شدند که خوشبختانه پس‌لرزه‌ها شدتی پایین‌تر از لرزه‌ی اصلی دارند اما با این وجود موسسه ژئوفیزیک قرار است کارشناسان خود را به منطقه بفرستند.

 

ایشان ادامه داد: به هر حال زرند زلزله‌خیز است و مردم هم باید در محل‌های امنی باشند و احتیاط کنند و هم در ساخت و سازهای خود بیشتر دقت کنند و مقاوم‌سازی را سرلوحه کار سخت و ساز خود قرار دهند؛ ولی اینکه از سوی نهاد خاصی اعلام شده باشد که شرایط غیرعادی است! نه! هیچ گزارشی در این‌باره وجود ندارد.

 

خنجری با اشاره به تب زلزله در فضای مجازی گفت: متاسفانه در فضای مجازی گهگاهی شایعاتی مبنی بر احتمال وقوع یک زلزله شدید در زرند و کرمان می‌شود که از زبان یک موسسه آمریکایی بیان شده است، که این موضوع و این دست شایعات مردم را بیشتر ترسانده است، اما هیچ کدام از این شایعات مورد تایید هیچ نهادی نیست.

 

فرماندار زرند گفت: اگرچه همزمان با زرند در بسیاری نقاط دیگر مانند ریگان، فاریاب و حتی دیگر شهرستان‌های کشور نیز زلزله می‌شود اما متاسفانه تب زلزله در زرند در اثر فضاهای مجازی کمی تند شده است.

 

خنجری همچنین اظهار داشت: شاید عده‌ای فکر کنند داغ شدن این شرایط به نفع شهرستان است ولی واقعاً اینگونه نیست و حتی این شرایط موجب می‌شود ما از کاهش سرمایه‌گذاری در شهرستان نیز ضرر زیادی بخوریم.

 

فرماندار زرند با دعوت مردم به آرامش بیان داشت: به هر حال زرند گسل‌هایی دارد که این گسل‌ها هر چند سال برای این منطقه مشکل ایجاد می‌کند اما مردم باید آرامش خود را حفظ کنند و ما امیدواریم که این شرایط بخیر بگذرد و به همین لرزه‌ها تمام شود.

 

انتهای پیام/