در راستای معرفی زرند به عنوان پایتخت کتاب ایران;

تفاهمنامه همکاری شهرداری زرند، شورای شهر و اداره ارشاد اسلامی زرند امضاء شد

طی مراسمی با حضور محمدی شهردار زرند، برهانی رئیس و اعضاء شورای شهر زرند، رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند سومین تفاهمنامه همکاری بین شهرداری، شورای شهر و اداره ارشاد اسلامی امضاء شد.

تفاهنمامه همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره ارشاد اسلامی در راستای معرفی زرند به عنوان پایتخت کتاب ایران امضاء شد.

 


به گزارش صدای زرند، طی مراسمی با حضور محمدی شهردار زرند، برهانی رئیس و اعضاء شورای شهر زرند، رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند سومین تفاهمنامه همکاری بین شهرداری، شورای شهر و اداره ارشاد اسلامی امضاء شد.

 

مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند از همکاری همه جانبه شهرداری در راستای تحقق انتخاب زرند به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب می تواند منشاء تصمیم گیری های بسیار خوبی در زمینه های کتاب و کتاب خوانی خواهد شد.

 

وی افزود: موضوع پایتخت کتاب یک موضوع گسترده می باشد، که گسترش این امر می تواند در تمامی زمینه های هنری، فرهنگی، اجتماعی و… تاثیر گذار باشد.

 

zarand-book-shahrdari_02

 

شهردار زرند با اشاره به بحث مطالعه و افکار شهروندان، بیان داشت: مطالعه به مانند یک درخت می ماند که ریشه در افکار و ذهن افراد خواهد داشت و ثمر این افکار همان میوه و تصمیمات شهروندان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: شهرداری زرند در همه زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری خود را یار و یاور مجموعه ارشاد ونهادهای شهرستان در راستای انتخاب زرند به عنوان پایتخت کتاب می داند و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

 

محمدی با اعلام اینکه همه ما باید در راستای غنا بخشیدن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی همراه اداره ارشاد اسلامی باشیم، گفت: اگر  متولیان اصلی شهر در این راستا گام های اساسی را برندارند قطعا با مشکلاتی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

 

وی از برگزاری برنامه های جانبی در راستای این امر مهم خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، برگزاری برنامه های شب شعر و … از سوی شهرداری را در آینده نزدیک اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

حاج “مهدی برهانی نژاد” رئیس شورای شهر زرند نیز در این مراسم اجرای این امر را یکی از منافع شهر و شهرداری دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم تا در راستای اجرای موفق این طرح همراه ارشاد باشیم.

 

وی تصریح کرد: کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص‌های شهرهای توسعه یافته به شمار می رود که متاسفانه در ایران این میزان  وضعیت مطلوبی ندارد.

 

برهانی نژاد با اشاره به آمادگی شورای شهر و شهرداری در راستای برنامه های فرهنگی، اظهار داشت: یکی از دغدغه های حال حاضر مسئولین وجود فضاهای مجازی می باشد که هر چند این فضاها دارای مطالبی هستند ولی نمی توانند جای کتاب و کتابخوانی را بگیرند چرا که اکثر این مطالب ریشه علمی نداشته و ساخته و پرداخته ذهن افراد می باشند.

 

رئیس شورای شهر زرند از خانواده به عنوان عمل موثر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نام برد و گفت: امیدواریم در این راه بتوانیم از همراهی و همیاری سایر ادارات و نهادها نیز استفاده نماییم.

 

 

زرند، پایتخت کتاب ایران یک رویداد مهم فرهنگی و هنری برای شهر زرند

 

“احمد رشیدی” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند نیز گفت: نگاه و دید خوب شهرداری زرند و اعضاء شورای شهر ما را ترغیب به برگزاری هر چه بهتر این رویداد خواهد کرد.

 

وی بیان داشت: متاسفانه ادارات و نهادهای بزرگ در استان زیر بار این مسئولیت نرفته اند و شهرستان زرند با اتکا به توانمندی مدیران و مسئولان خود در این راستا گام پیش نهاده است و امیدواریم بتوانیم در این راه موفق باشیم.

 

رشیدی از برگزاری این رویداد مهم به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و هنری برای شهر زرند نام برد و گفت: هرگز به دنبال برگزاری یک نمایش تبلیغاتی و یک شو  تبلیغاتی نبوده و نخواهیم بود بلکه به دنبال یک طرح ماندگار و ماندنی برای شهر زرند هستیم.

 

وی از امضاء تفاهمنامه بین همه ادارات ونهادهای شهرستان خبر داد و گفت: همه ادارات ونهادهای شهرستان باید در این طرح همراه و همیار مجموعه ارشاد باشند و اگر هر یک از ادارات در این امر کوتاهی کنند قطعاً طرح با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، در ادامه تفاهمنامه همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امضاء شد.

 

zarand-book-shahrdari_01

zarand-book-shahrdari_04

zarand-book-shahrdari_03

 

انتهای پیام/