حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند:

نقطه امید جوان جویای کار فنی حرفه ای است

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در دیدار مدیر کل فنی حرفه ای استان کرمان مهندس جهانگیری به همراه رئیس فنی حرفه ای شهرستان زرند با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: نقطه امید جوان جویای کار فنی حرفه ای است.

امام جمعه زرند در دیدار مدیر کل فنی حرفه ای استان کرمان مهندس جهانگیری به همراه رئیس فنی حرفه ای شهرستان زرند با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: نقطه امید جوان جویای کار فنی حرفه ای است.

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند اظهار داشت: کارمندان فنی حرفه ای در سال اقتصاد مقاومتی پرتلاش هستند تا این شعار را در عمل برپا کنند وانصافا فنی حرفه‌ای شهرستان در همه زمینه‌ها همکاری و کار گشایی لازم را دارا است.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی خطاب به پدر و مادران و مسئولین تصریح کرد: فرزندان و دانش آموزان را از زمانی که بچه هستند بفرستید تا کنار علم کار فنی یاد بگیرد تا بتواند روی پای خودش بایستد و ایجاد شغل کنند.

 

 

ebrahimi_fani_sz65sdf65

 

امام جمعه زرند گفت: دانش آموزان و دانشجویان ما به رشته‌های فنی اهمیت بیشتری بدهند، واقعاً نقض بزرگی در سیستم آموزشی ما وجود دارد که جوان وقتی دیپلم یا لیسانس می‌گیرد نمی‌داند چه کار کند و شغل‌های دولتی هم یک حدی دارد و نمی‌شود همه دانشجویان و دانش‌آموزان کار دولتی و پشت میز داشته باشند؛ این حلقه مفقوده‌ای که جوابگوی چه کنم؟ بعد دیپلم یا لیسانس رشته فنی و فنی حرفه ای است که انصافاً این رشته کمک کار اقتصاد مقاومتی داخل کشور است. این رشته فنی جوان را یک هنری یاد می‌دهد تا برای خودش زندگی و شغل بسازد و چند نفر دیگر کنار او مشغول باشند تا نان‌آور خانواده باشند.

 

نماینده‌ی ولی فقیه در زرند با نگاه به روایت و منش و رفتار رسول خدا (ص) اظهار داشت: رسول خدا (ص) وقتی جوانی را میدیدن که بازوی قوی دارد از او سوال می‌کردند آیا هنری هم داری اگر می‌گفت بله رسول خدا (ص) خوشحال می شدند ولی اگر می گفت نه رسول خدا (ص) می فرمود از چشم من افتادی، ای جوانان بخاطر اینکه از چشم خدا و رسول خدا (ص) و پدر و مادرس نیفتید و آیند درخشانی داشته باش باید هنر داخل بازوی خود داشته باشید با توجه به صنعتی شدن شهرستان زرند فنی حرفه‌ای تحقیق کند ببیند این شرکت‌ها و کارخانه‌ها چه فنی و هنری را در آیند می‌خواهند تا جلوتر از نیاز  به جوان ما آموزش بدهد تا شرکت‌ها و کارخانه ها به محض نیاز از داخل شهرستان از جوانان بومی استفاده کنند.

 

ایشان گفت: مدیر خوب مدیری است که آینده‌نگر باشد که از همه مسئولان درخواست دارم که به فنی حرفه‌ای که در واقع مهارت زندگی را یاد جوانان ما می دهد و کشور ما را در اقتصاد کمک می کند اهمیت و توجه‌ی زیادی داشته باشند.

 

انتهای پیام/