توسط شبکه بهداشت;

مانور پدافند غیر عامل در زرند برگزار شد

توسط شبکه بهداشت و درمان مانور پدافند غیر عامل در شهرستان زرند برگزار شد.

روز سه شنبه (۴آبان ماه) توسط مرکز بهداشت مانور پدافند غیر عامل با موفقیت در شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، دکتر “مصطفی یزدانی” رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند در حاشیه این مانور اظهار داشت: در مانور پدافند غیر عامل تیم‎های مختلفی از جمله بهداشتی و درمانی و امداد و نجات شرکت داشتند.

 

pedafand-ghiramel

 

وی اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان زرند با حضور فعال نقش مهم و به سزایی در این مانور داشته است.

 

یزدانی تصریح کرد: تیم‎های ستادی و مدیریتی، اورژانس و فوریت‎های پزشکی، بهداشتی و درمانی، اتاق عمل، بهداشت محیط و روان، حراست، روابط عمومی، واحد نقلیه و … در مانور پدافند غیر عامل شرکت کردند.

 

وی عنوان کرد: در این مانور نیروهای عمل کننده این شبکه در مکان‎های پیش‎بینی شده، استقرار یافتند.

 

این مسؤول با تشریح چگونگی آغاز مانور متذکر شد: در زمان اعلام وقوع فرضی واژگونی یک دستگاه تانکر حمل مواد شیمایی اسید کلریدریک در حوالی کارخانه کک‎سازی و قطران اتفاق افتاد که به دلیل نشت کلر هشت نفر مصدوم بر جای گذاشت.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند توضیح داد: هدف مانور پدافند غیر عامل مقابله با حوادث غیر طبیعی و ارزیابی و  آمادگی تیم‎های بهداشتی و درمانی شهرستان در برخورد با حوادث است.

 

یزدانی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از اهداف ما در این مانور محقق شد، تأکید کرد: در مانور پدافند غیر عامل فوریت‎های پزشکی در اسرع وقت و به موقع در محل حادثه حاضر شدند به کمک مصدومان رسیده و پس از اقدامات حمایتی اولیه به بیمارستان امام علی (ع) و سینا انتقال داده شدند.

 

انتهای پیام/