صدای زرند گزارش می‌دهد:

توصیه‌های امام جمعه زرند به مردم در زمینه زلزله‌های اخیر!

امام جمعه زرند: مردم عزیز باید بدانند که استغفار و دعای فرج را در این روزها و در کل زندگی خود فراموش نکنند و همیشه دهان خود را با ذکر استغفار خوشبو کنند.

به گزارش صدای زرند، در پی تکرار زمین‌لرزه‌های اخیر در شهرستان زرند طی تماسی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه زرند و نماینده ولی فقیه در این شهرستان توصیه‌های ایشان را برای رفع این بلای طبیعی جویا شدیم که ایشان چنین فرمودند:

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

 

اولاً از همشهریان عزیز تقاضا می‌کنم آرامش خود را حفظ کنند. ان‌شاالله که رفع بلا می‌شویم و از این به بعد ذکر استغفار را زیاد بگویید و مرتباً دهان را با این ذکر خوشبو کنید: «استغفرالله ربی و اتوب الیه» یا تنها بگویند: استغفرالله، استغفرالله، استغفرالله، استغفرالله…

 

نکته دوم نماز استغفار را هرکسی که می‌تواند بخواند. این نماز دو رکعت است که بعد از حمد سوره قدر (بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ / إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ ﴿۱﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَهُ الْقَدْرِ ﴿۲﴾ لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿۳﴾ تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَهُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ ﴿۴﴾ سَلَامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿۵﴾). خوانده می‌شود و بعد از قرائت، ۱۵ بار بگویند «استغفرالله» و بعد به رکوع که رفتند این ذکر را ده مرتبه بگویند و مانند نماز جعفر، نماز را تمام کنند که ان‌شاالله رفع بلا شود.

 

نکته دیگر اینکه ایام ماه صفر را در پیش داریم و باقی‌مانده ماه محرم را نیز هنوز در آن هستیم. زیارت عاشورا با دعای علقمه هر دو پشت سر هم خوانده شود. حدیث کسا فوق‌العاده برای رفع بلا مناسب است و توصیه شده. صدقه دادن فراموش نشود و برای سلامتی امام زمان (عج) صدقه داده شود و فراموش نکنیم که به گفته آیت‌الله بهجت وقتی ما برای سلامتی امام زمان (عج) دعا می‌کنیم آقا نیز برای ما دعا می‌کند. پس صدقه دادن برای سلامتی امام زمان فراموش نشود. همچنین افرادی که در توانشان هست قربانی کردن را انجام دهند و آن را بین فقرا تقسیم کنند.

 

همچنین مردم سعی کنند این ذکر را در توسل به امام زمان (عج) بخوانند: «یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی» که این ذکر فوق توسط به امام زمان (عج) است.

 

همچنین ذکر خاصه امام رضا (ع) می‌تواند در این شرایط موجب رفع بلا شود که ۵۴۴ مرتبه و به این صورت قرائت کنند: «یا رئوف و یا رحیم» که می‌تواند با توسل به امام رضا (ع) در رفع بلا کمک کنند.

 

همچنین نکته مهم دیگر که در این شرایط می‌توان به آن توصیه کرد نماز و دعای فرج است که برای رفع مشکلات مهم بسیار مفید می‌باشد. طریقه خواندن آن بعد از نماز عشا است که بنا به توصیه امام صادق (ع) تاثیر زیادی بر رفع ناراحتى و اندوه و سختى دارد. برای این منظور وقتى نماز عشا را خواندید، دورکعت نماز می‌خوانیم و سپس می گوییم: یا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمیلَ وَسَتَرَ الْقَبیحَ، یا مَنْ لَمْ یُؤاخِذْ بِالْجَریرَهِ وَلَمْ یَهْتِکِ السِّتْرَ، یا عَظیمَ الْمَنِّ، یا کَریمَ الصَّفْحِ، یا مُبْتَدِئَ النِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقاقِها، یا حَسَنَ التَّجاوُزِ، یا واسِعَ الْمَغْفِرَهِ، یا باسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَهِ، یا مُنْتَهى کُلِّ نَجْوى، وَیا غایَهَ کُلِّ شَکْوى، وَیا عَوْنَ کُلِّ مُسْتَعینٍ، یا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقاقِها،

«یا رَبَّاهُ» ده مرتبه،

«یا سَیِّداهُ» ده مرتبه،

«یا مَوْلاهُ» ده مرتبه،

«یا غایَتاهُ» ده مرتبه،

«یا مُنْتَهى رَغْبَتاهُ» ده مرتبه.

أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هذِهِ الْأَسْمآءِ، وَبِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّاهِرینَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ إِلّا ما کَشَفْتَ کَرْبی، وَنَفَّسْتَ هَمّی، وَفَرَّجْتَ عَنّی، وَأَصْلَحْتَ حالی.

 

بعد از آن هر چه مى‏ خواهى دعا کن، و حاجتت را بطلب؛ سپس گونه راست صورت را بر زمین گذاشته و صد مرتبه در آن حال مى‏‌گویى:

یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ، یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ، إِکْفِیانی فَإِنَّکُما کافِیانی وَانْصُرانی فَإِنَّکُما ناصِرانی

 

سپس گونه چپ صورت را بر زمین گذاشته و صد مرتبه مى‏ گویى: «أَدْرِکْنی» (مرا دریاب) و آن را بسیار تکرار کن. و سپس به اندازه یک نفَس مى‏ گوئى: «اَلْغَوْثَ  الْغَوْثَ الْغَوْثَ» (به فریادم برس، به فریادم برس، به فریادم برس)؛ بعد سر از زمین بردار که خداوند با بزرگواریش حاجتت را برآورده مى‏ کند إن شاء اللَّه.

 

مردم عزیز باید بدانند که استغفار و دعای فرج را در این روزها و در کل زندگی خود فراموش نکنند و همیشه دهان خود را با ذکر استغفار خوشبو کنند.

 

انتهای پیام/