امیری رئیس مجمع نمایندگان استان تاکید کرد:

روش برد – برد در تولید و سودآوری پسته اجرا شود/ قیمت انواع محصول پسته در سال ۹۵ اعلام شد

امیری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: شرکت های تولیدی، تعاونی و کشاورزان باید در تولید پسته و تامین منافع و سود مشترک روش برد – برد را اجرا کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: شرکت های تولیدی، تعاونی و کشاورزان باید در تولید پسته و تامین منافع و سود مشترک روش برد – برد را اجرا کنند.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری” عصر جمعه در نشست هم اندیشی و بررسی وضعیت پسته با حضور استاندار کرمان در رفسنجان افزود: باید با تشکل منسجم، اتاق فکر و شناخت بازار روش برد – برد در مدیریت بازار پسته شکل گیرد و بین کشاورزان، صادرکنندگان و شرکت های تعاونی و بهره برداران نیز انسجام باشد زیرا انسجام در تولید، صادرات و افزایش بهره وری می تواند به بهبود وضعیت پسته کمک کند.

 

وی تاکید کرد: باید بازار خارجی مدیریت شود و توان دولت در تامین نقدینگی وجود دارد.

 

وی گفت: شرکت تعاونی پسته رفسنجان باید از تجربیات گذشته خود در جهت رفع معضلات حوزه پسته بهره گیرد تا کشاورزان به قیمت مناسب محصول خود را به فروش برسانند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تشکیل ستاد پسته و شورای عالی پسته تلاش شده نقدینگی در حوزه پسته تامین شود اما این تامین نقدینگی مقطعی و مسکن است و برای نجات پسته این محصول ارزآور اتحاد همگانی نیاز است.

 

 

قیمت انواع محصول پسته در سال ۹۵ اعلام شد

 

قائم مقام شرکت تعاونی پسته رفسنجان، از قیمت گذاری محصول پسته امسال با حضور استاندار کرمان و صدها سهامدار شرکت پسته رفسنجان خبر داد.

 

“محمدرضا میرحسینی” بعد از ظهر جمعه در پایان جلسه شورای پسته استان، نرخ اقلام محصول پسته امسال را به شرح ذیل اعلام کرد.

 

قیمت هر کیلو پسته (فندقی ۲۸۳۰) سی هزار تومان، هر کیلو پسته (احمدآقایی ۲۴۲۶) سی و دو هزار تومان، هر کیلو پسته (کله قوچی ۲۲۲۴) سی و سه هزار تومان و همچنین قیمت هر کیلو پسته دهن بسته ۵۰ گرم مغز فندقی ۲۳ هزار تومان و نیز هر کیلو پسته دهن بسته ۵۰ گرم کله قوچی ۲۴ هزار تومان تعیین شد.

 

میر حسینی اظهار داشت : شرکت  تعاونی از اماده دریافت پسته کشاورزان است و با توجه به قول مساعد دولت ، بلافاصله پس از تحویل پسته قسط اول پرداخت می شود و مابقی ان نیز در سه قسط پرداخت خواهد شد.

 

peste

 

نشست هم اندیشی و بررسی وضعیت پسته و آیین قیمت گذاری پسته با حضور استاندار کرمان، جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان استان و کشاورزان و تولید کنندگان پسته در محل شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته رفسنجان برگزار شد.

 

انتهای پیام/