مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

شهرستان‌های زرند، بم، رفسنجان و کرمان، نامزد پایتخت کتاب ایران شدند

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان در بخش چاپ و نشر جزو پنج استان اول کشور است، گفت: شهرستان‌های رفسنجان، زرند، بم و کرمان، نامزد پایتخت کتاب ایران شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان در بخش چاپ و نشر جزو پنج استان اول کشور است، گفت: شهرستان‌های رفسنجان، زرند، بم و کرمان، نامزد پایتخت کتاب ایران شدند.

 

ketab

 

به گزارش صدای زرند به نقل از تسنیم، “محمدرضا علیزاده” در نشست هم‌اندیشی پیرامون برش استانی طرح پایتخت کتاب ایران که با حضور بهروز فتحی، مدیر‌کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل آسمان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمان در بخش چاپ و نشر جزو پنج استان اول کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت بر چاپ، نشر و نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در استان تشکیل شده است، گفت: این موضوع نشان از فرهنگی بودن مردم کرمان دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در راستای فعالیت فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، شهرداری و برخی بنگاه‌های اقتصادی از جمله مس کرمان، گل‌گهر سیرجان، زغال‌سنگ کرمان و کرمان موتور در فعالیت‌های فرهنگی حمایت و کمک خوبی کردند.

 

وی با اشاره به طرح انتخاب پایتخت کتاب کشور خاطر‌نشان کرد: از استان کرمان، شهرستان‌های رفسنجان، زرند، بم و کرمان از به‌عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شده‌اند.

 

علیزاده با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: از مصادیق مبارزه با استکبار، افزایش آگاهی، معلومات و سطح آگاهی مردم است و امروز اگر میزان سرانه مطالعات افزایش پیدا کند انسان‌ها زیر بار ظلم و جور ستمکاران نخواهند رفت.

 

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مشکلات جوامع ناشی از عدم اطلاع، آگاهی و سطح پایین مطالعه است افزود: افزایش آگاهی و کتاب‌خوانی بین دانش‌آموزان نقش بزرگی در افزایش سرانه کتاب‌خوانی دارد.

 

در نشست هم‌اندیشی پیرامون برش استانی طرح پایتخت کتاب ایران حسین‌زاده مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، مدیر مرکز کرمان‌شناسی، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، شهرداران، بخشداران نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/