مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان:

مطالعات ژئوتکنیک در کرمان الزامی شود

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان گفت: اجباری شدن مطالعات ژئوتکنیک در استان کرمان برای جلوگیری از صدمات ناشی از حوادث و بلایا ضروری است.

علی کریمی بنائی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی کیفیت گفت: استان کرمان همیشه شاهد حوادث طبیعی است که برای جلوگیری از این گونه اتفاقات و حوادث قهری نقشی نداریم اما می توانیم با انجام اقدامات و لحاظ کردن کیفیت در کارها مانع از خسارت زیاد شویم.

 

geothecnic_sz65sd

 

به گزارش صدای زرند، علی کریمی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان بیان کرد: مدیریت ژئوتکنیک مدیریت وجود خاک‌های مسئله دار، قنوات متعدد، احداث ساختمان‌های مرتفع، خاک‌برداری عمیق و همچنین وجود گسل‌های متعدد در استان است که باعث اهمیت مطالعات ژئوتکنیک می‌شود.

 

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان با تاکید بر اینکه به مطالعات اولیه و ژئوفیزیک قبل از ساخت و ساز توجه شود گفت: نشست ساختمان‌ها بیشتر به دلیل این است که به مطالعات و اقدامات قبل از ساخت و انتخاب مصالح مناسب قبل از احداث ساختمان توجه نشده است.

 

وی افزود: در استان کرمان انجام ده‌ها مطالعه ژئوتکنیک در سال‌های گذشته و ۶ ماه نخست امسال، آزمایشات مرغوبیت مصالح ساختمانی، طرح های بتن و آسفالت و صدها پروژه در استان موید بحث کنترل کیفیت در سطح استان است و در آزمایشگاه‌های فنی مکانیک خاک در حال انجام است.

 

کریمی بنایی اضافه کرد: در ۶ شهرستان استان ۶ شعبه از آزمایشگاه فنی مکانیک خاک تاسیس شده و این اداره کل در ۲۷ پروژه بزرگ مستقر شده که بتواند خدمات کنترل کیفی را ارائه دهد.

 

وی گفت: بیش از ۷۰ کارخانه آسفالت، بیش از ۷۰ بچینگ و کارخانه مصالح ساختمانی در استان کرمان فعال هستند که لزوم کنترل مستمر بر آنها ضروری است.

 

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان افزود: در ۶ ماه اول سال کنترل کیفیت عملیات اجرایی ۴۰۰ پروژه انجام شده یا درحال انجام است.

 

وی گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آزمایش در زمینه عملیات بتنی انجام دادیم و بیش از ۲ هزار آزمایش در زمینه عملیات آسفالتی و بیش از ۲۰ هزار آزمایش در عملیات خاکی انجام شده است.

 

کریمی بنائی گفت: بیش از ۴۰ پروژه بازرسی جوش شده و صدها آزمایش برای مرغوبیت مصالح ساختمانی انجام شده که شامل سیمان، قیر، بلوک، آجر، میلگرد و اتصالات می‌شود.

 

وی افزود: باند دوم فرودگاه کرمان، ترمیم باند قبلی، تمامی راه‌های ارتباطی استان کرمان و مطالعات اولیه پتروشیمی فجر کرمان، تحت نظارت اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان است.

 

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان تصریح کرد: این اداره کل با شعار کیفیت رمز توسعه پایدار است و کنترل کیفیت قبل اجرا و نظارت حین اجرا با استانداردهای لازم اقداماتی انجام می‌دهد.

 

وی گفت: کیفیت موضوع مقطعی نیست و اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم، کیفیت بایستی به عنوان بحث اساسی مطرح و به آن پرداخته شود.

 

کریمی بنائی با اشاره به اینکه اولویت اول کاری ما کیفیت است، افزود: یکی از راهکارهای اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان استفاده درست از منابع و لحاظ کردن کیفیت در کارها است.

 

اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک زیر مجموعه مستقیم وزارت راه و شهرسازی است.

 

انتهای پیام/ منبع: ایرنا