ضرورت جلوگیری از دست‌اندازی به سهم سرانه کرمان توسط برخی نمایندگان

استاندار کرمان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: با بودجه ۴۹۶ میلیارد تومانی استان کرمان نمی‌توان حجم عقب افتادگی‌های کرمان را جبران کرد.

SedayeZarand.IRعلیرضا رزم‌حسینی گفت: نباید اجازه داد که با نفوذ یک نماینده در دولت به سهم سرانه استان کرمان دست‌اندازی شود و این موضوعی است که مورد اعتراض برخی از نمایندگان استان کرمان هم قرار گرفته است.

صدای زرند: به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با تبریک ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: با بودجه ۴۹۶ میلیارد تومانی استان کرمان نمی‌توان حجم عقب افتادگی‌های کرمان را جبران کرد.

وی افزود: این بودجه محدود استانی مورد دست‌اندازی بعضی از دوستان در تهران هم قرار می‌گیرد و اینکه اعتبار را از یک شهرستان محروم در جنوب استان کرمان بر دارند و به یک شهرستان برخوردار بدهند امری غیرقابل قبول است.

استاندار کرمان اذعان داشت: اینکه نماینده‌ای برای افزایش بودجه استان کرمان تلاش کند، قابل تقدیر است، اما اگر بودجه استان دست‌کاری شود، این امر نادرست است.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه برای رفع عقب افتادگی‌های استان کرمان باید از مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره ببریم، عنوان کرد: عقب‌افتادگی‌های استان کرمان با بودجه‌های دولتی جبران نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت، دولت بی‌پولی است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در سال آینده هم بودجه خوبی نداریم، بنابراین باید کارگروه‌های جذب مشارکت‌های مردمی فعال شود و مزیت‌های جدید برای استان کرمان تعریف کنیم و از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این خطه بهره ببریم.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: اعتبارات استانی باید به صورت عادلانه توزیع شود و از ظرفیت نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه و یا سرمایه استفاده کنیم.

رزم‌حسینی مدیران دولتی، نمیاندگان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را سه ضلع مثلث توسعه استان کرمان خواند و ابراز داشت: بسیاری از اعمال نفوذهای نمایندگان مجلس برای توسعه استان کرمان مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه نقش برجسته‌ای برای نمایندگان مجلس در راستای افزایش سرمایه‌های استان کرمان قائل می‌شویم، گفت: خدمات یک نماینده مجلس و یا مسئول باید برای مردم آشکار شود.

رزم‌حسینی اذعان داشت: نباید اجازه داد که با نفوذ یک نماینده در دولت به سهم سرانه استان کرمان دست‌اندازی شود و این موضوعی است که مورد اعتراض برخی از نمایندگان استان کرمان هم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کنونی ایران یک رکود تورمی است، تصریح کرد: این اقتصاد بدترین نوع اقتصاد است و صاحبان سرمایه در این شرایط به دنبال ایجاد فضای جدید برای برون رفت از رکود تورمی هستند.

استاندار کرمان خواستار ارتقای کیفیت جلسه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه شد و افزود: مدیران ارشد استان کرمان باید در این نشست حضور داشته باشند و کارگروه‌هایی برای جذب مشارکت همگانی مردم تشکیل شود.

انتهای پیام/