راه آهن از نیازهای ضروری جنوب کرمان:

احمد حمزه راه آهن از نیازهای ضروری جنوب کرمان است

نماینده مردم پنج شهرستان‌ جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت گسترده بخش کشاورزی این منطقه گفت: راه آهن یکی از نیازهای ضروری جنوب کرمان است که امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.

صدای زرند، احمد حمزه عصر سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک استان کرمان شامل شهرستان های کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، قلعه گنج و منوجان که با حضور استاندار کرمان در کهنوج برگزار شد افزود: سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می شود و این مقدار محصول نیاز به ریل را بیشتر نشان می دهد.
وی گفت: جنوب کرمان در زمینه زیرساخت ها با محرومیت مواجه است لذا دولت در این زمینه توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.
وی افزود: استقرار ادارات در این پنج شهرستان یکی از راه های فراهم کردن زیرساخت های منطقه است که امیدواریم با توجه به محرومیت منطقه شاهد استقرار ادارات مورد نیاز باشیم.
نماینده مردم کهنوج، رودبارجنوب، قلعه گنج، فاریاب و منوجان گفت: یکی از مشکلات مردم این منطقه افت ولتاژ برق است لذا با احداث پنج پست برق این مشکل تا حدودی برطرف می شود.

rahahan-ahmad-hamzeh
وی به استقرار شعبه ای از دانشگاه دولتی در این منطقه اشاره کرد و گفت: ابتدا باید نیروهای متخصص تربیت کنیم تا بعد شاهد پیشرفت منطقه باشیم.
حمزه بیان کرد: توجه به حوزه علمیه باید به صورت ویژه دیده شوند تا شاهد اثرات مثبت این بخش در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان بین ۴ تا ۸ سانتیمتر است اظهار کرد: این سرانه در استان کرمان ۶۵ سانتیمتر است و این به معنای عدم فضای کافی ورزشی در این منطقه می باشد لذا دولت در این زمینه زیرساخت ها را فراهم کند.
وی گفت: با فراهم کردن فضاهای ورزشی شاهد کاهش معضلات اجتماعی هستیم لذا باید به این بخش توجه ویژه ای شود.
حمزه به مشکل کم آبی این منطقه اشاره کرد و گفت: کشت جایگزین گیاهان دارویی باید در این منطقه رواج پیدا کند چرا که از ارزش مالی بالایی برخوردار است.
وی به از بین رفتن باغات لیموی منطقه اشاره کرد و افزود: از طریق ستاد مدیریت بحران باید زمینه اعطای نهال رایگان برای باغداران منطقه فراهم شود تا شاهد احیایی دوباره باغات لیمو باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه این نشست گفت: در زمینه اعطای مجوز برای فضای گردشگری منطقه جنوب کرمان هیچ مشکلی نداریم.
محمود وفایی افزود: برای چهار منطقه گردشگری و یک هتل بومی این منطقه سرمایه گذار داریم و در این زمینه از بخش خصوصی استقبال می کنیم.
وی تصریح کرد: اقامتگاه های بوم گردی در این منطقه قابل توجیه است و از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: بخش گردشگری تسهیلات کمتری نسبت به بخش کشاورزی و صنعت نیاز دارد لذا باید از این بخش حمایت ویژه کرد تا شاهد رونق شکوفایی منطقه باشیم.

 

انتهای پیام / منبع: ایرنا