داورزنی: احساس وظیفه کرد و آمدم

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به ثبت‌نامش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: احساس وظیفه کردم که باید در انتخابات حضور داشته باشم و تجربیاتم را منتقل کنم.

Sedayezarand.IRرئیس فدراسیون والیبال درمورد ثبت‌نامش در انتخابات کمیته ملی المپیک برای پست‌‌های ریاست و دبیرکلی اظهار داشت: فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که کشور دارد و حرف‌ و حدیث‌هایی که وجود دارد احساس کردم باید تجربیاتم را منتقل کنم.

صدای زرند: به گزارش فارس، وی با بیان اینکه انتخاب شدن یا نشدنم بستگی به شرایط دارد، ادامه داد: مهم‌ترین علت حضورم احساس وظیفه بود. فکر می‌کنم در کمیته ملی المپیک بیشتر می‌توانم خدمت کنم و به همین دلیل ثبت نام کردم.

داورزنی با بیان اینکه زمان خیلی از اتفاقات را رقم می‌زند و خیلی چیزها را روشن می‌کند، خاطرنشان کرد: به هر حال باید منتظر ماند و دید که به قول معروف چه افرادی به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند تا تصمیم نهایی بگیرم که دبیرکلی را در دستور کار قرار دهم یا ریاست را؛ به همین دلیل فعلاً ثبت‌نام کردم تا در آینده شرایط را بسنجم.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف کار کرده‌ام و می‌خواهم تجربیاتم را در کمیته ملی المپیک پیاده کنم. از طرفی اعتقاد دارم که کمیته ملی المپیک باید با حفظ استقلال خودش تعامل نزدیکی با وزارت ورزش داشته باشد.

وی با تاکید بر تعامل وزارتخانه با کمیته ملی المپیک ادامه داد: حاشیه‌های چند سال اخیر ورزش کشور تنها به بدنه ورزش آسیب زد؛ امیدوارم افرادی که انتخاب می‌شوند، بتوانند در راستای منافع ملی کشور و اهداف کلان کشور قدم بردارند. دولت نقش حاکمیتی دارد و این نقش برمی‌گردد به سیاست‌های کلانی که مسئولان در نظر دارند. همه باید در چارچوب اهداف کلان کار کنیم تا ورزش به اهداف خود برسد.

داورزنی گفت: مشکلات ورزش را نباید بیگانگان رفع کنند؛ خیلی از مشکلات را می‌توان در داخل حل کرد. برخی حرف‌ها مبنی بر دخالت مجامع بین‌المللی با تمام شود و فکر می‌کنم بحث‌هایی است که ما از داخل آنها را دنبال می کنیم و اساساً هیچگونه منافعی برای ورزش ایران ندارد. به عقیده من کمیته ملی المپیک جایگاه مهمی دارد و می‌تواند تبدیل به یک بازوی قدرتمند برای ورزش کشور شود.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که در چه صورتی از ثبت‌نام خود پیشمان می‌شوید و انصراف می‌دهید، تصریح کرد: باید شرایط را بررسی کرد و سپس اظهار نظر کرد. باید شرایط افراد نهایی را بسنجم و اگر احساس امنیت کنم و متوجه شوم که اهداف مدنظر مرا یکی از سایر کاندیداها می‌تواند انجام دهد انصراف می‌دهم و سعی می‌کنم به فعالیتم در والیبال ادامه دهم.

وی با بیان اینکه مردم نگران والیبال نباشند، خاطرنشان کرد: من با هیچ‌کدام از کاندیدا مشکلی ندارم و با اکثر آنها کار کرده‌ام. تجربه‌ من نشان می‌دهد که بیش از هر چیزی به دنبال منافع ملی بوده‌ام و اصلاً به منافع شخصی فکر نمی‌کنم. انصرافم از ریاست فدراسیون والیبال هم بستگی به اتفاقات آینده دارد، اما هر کاری که انجام دهم مردم مطمئن باشند والیبال طبق برنامه‌اش پیش خواهد رفت.