کل اخبار زرند: 23811 اخبار امروز زرند: 7
  • تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 - April - 2024
  • ساعت :
    زرند در دوران انقلاب اسلامی:

    شاخص بودن مبارزین زرند در استان

    شجاعت و دلیری انقلابیون و مبارزین زرندی، به ویژه شرکت پرشور آن ها در تظاهرات، راهپیمایی ها، سخنرانی ها و حتی برخورد قاطعانه آن ها با اراذل و اوباش (کولی ها) در کرمان، زرندی های مبارز و بی پروا را در سطح استان، به خصوص در شهر کرمان مشهور نموده بود.

    صدای زرند،شجاعت و دلیری انقلابیون و مبارزین زرندی، به ویژه شرکت پرشور آن ها در تظاهرات، راهپیمایی ها، سخنرانی ها و حتی برخورد قاطعانه آن ها با اراذل و اوباش (کولی ها) در کرمان، زرندی های مبارز و بی پروا را در سطح استان، به خصوص در شهر کرمان مشهور نموده بود.

     

    نخستین تظاهرات در مسجد جامع کرمان که پس از اتمام سخنرانی آقای شیخ الرئیسی آغاز گردید، توسط دسته جات مبارز شهر زرند که در مسجد حضور داشتند، به همراه گروه انقلابیون خانوک بر پا شد، که پس از خروج از مسجد، با سر دادن شعارهای ضد حکومت، طی راهپیمایی در خیابان شاهپور (شریعتی) با تیراندازی مأمورین مواجه گردیدند که در نتیجه یکی از انقلابیون خانوک مجروح گردید.

     

     

    khaterati

     

    به نقل مکتوب حاج ماشاء الله صادقی زاده، ابراهیم تراب زاده و حاج علی کلانتری (اهل یزد مقیم زرند) که از جمله مبارزین فعال محسوب می گردیدند، حضور انقلابیون زرندی در مرکز استان و سایر شهرهای هم جوار، باعث دلگرمی و تقویت روحیه انقلابیون آن شهرها می گردید، به نحوی که در جریان حمله ی به مسجد جامع کرمان، بعد از آن که تعدادی از مبارزین زرندی، کولی ها را مورد تهاجم و تهدید « کولی ها » قرار دادند و به حساب تعدادی از آن ها رسیدند، نه تنها انقلابیون مرکز استان از شجاعت زرندی های مبارز خرسند شده بودند، بلکه ساکنین انتهای خیابان ناصریه که از رفتارهای ناشایست کولی ها به ستوه آمده بودند، با مشاهده مبارزین زرندی، به شادمانی می پرداختند؛ انگار که یک لشکر پشتیبانی برای آن ها رسیده باشد، از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند.

    شرکت دسته جات انقلابیون زرندی، در مسجد جامع رفسنجان از دیگر مصادیق شجاعت و تهور زرندی ها در جریان انقلاب بود. آنان پس از اتمام نمایشنامه، برای سرنگونی مجسمه شاه با عزمی راسخ با گروه های انقلابی آن شهر، عازم میدان مرکزی شدند تا در پایین کشیدن مجسمه کمک نمایند. هر چند در آن شب فرزند
    حجت الاسلام انصاریان با تیراندازی مأموران به شهادت رسید، اما حضور پر رنگ و چشمگیر انقلابیون زرندی، همت والای مردم زرند را به نمایش گذاشت. عزیمت انقلابیون زرندی در سایر شهرها، از جمله: راور، کوه بنان، شهر بابک و سایر شهرهای هم جوار، باعث ترغیب و تشویق انقلابیون و حرکت جنبش های انقلابی می گردید، از این نظر مبارزین زرندی از شاخص ترین و منظم ترین دسته جات انقلابی در استان به شمار می آمدند.

    منبع: کتاب خاطراتی از وقایع انقلاب اسلامی در زرند (مهدی سهرابی زرندی)

    « اقتباس بدون ذکر مؤلف مهدی سهرابی زرندی پیگرد قانونی دارد »

    اخبار مرتبط

    تعطیلی کلیه مدارس شهرستان زرند/ تعطیلی آموزش حضوری برخی از مدارس استان کرمان به علت بارش باران و برف
    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    صدای زرند؛

    تعطیلی کلیه مدارس شهرستان زرند/ تعطیلی آموزش حضوری برخی از مدارس استان کرمان به علت بارش باران و برف

    رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش حضوری برخی از مدارس استان کرمان به علت بارش باران و برف شدید و آبگرفتگی معابر فردا دوشنبه هفتم بهمن تعطیل و آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می شود.

    سود سهام عدالت متوفیان اسفند ماه واریز می‌شود
    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:

    سود سهام عدالت متوفیان اسفند ماه واریز می‌شود

    معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به آخرین اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اشاره و اعلام کرد: اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

    پسته ایرانی به اتحادیه اوراسیا رسید
    ۱۱ دی ۱۴۰۲
    مهم ترین کالاهای مبادله شده بین ایران و اوراسیا؛

    پسته ایرانی به اتحادیه اوراسیا رسید

    داده های منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد پسته با پوست تازه بیشترین سهم در بین محصولاتی صادراتی ایران به اتحادیه اوراسیا در ۸ ماه امسال را داشته است. براساس داده های اعلام شده ارزش پسته صادراتی در مدت زمان مورد بررسی ۷۸ میلیون دلار بوده است...

    دو شعر با مضمون “خدا” از شاعران زرندی
    ۹ آبان ۱۴۰۲

    دو شعر با مضمون “خدا” از شاعران زرندی

    دو تن از نویسندگان و شاعران زرندی، شعرهایی با مضمون خدا سروده اند که در ادامه آورده می‌شود.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    قوانین ارسال نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط  مدیریت صدای زرند منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا