مرکز مشاوره وقف در زرند راه اندازی شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند: دفتر مشاوره وقف با هدف و رویکرد سوق دادن مردم به وقف و هدفمند کردن نیات وقفی آنها در راستای نیازهای روز جامعه راه‌اندازی شد.

SedayeZarand.IRرییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند از راه اندازی مرکز مشاوره وقف در این اداره خبر داد.

به گزارش “صدای زرند“، علی حسنی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دفتر مشاوره وقف با هدف و رویکرد سوق دادن مردم به این سنت حسنه و هدفمند کردن نیات وقفی آنها در جهت نیازهای روز جامعه راه اندازی شده است.

وی وقف را یکی از سنت های ارزشمند دین مبین اسلام خواند و افزود: چنانچه جامعه اسلامی به این سنت عمل کند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی رفع می شود.

وی بیان کرد: تعداد وقف در برخی نیت ها در شهرستان زرند بسیار بالا و مطلوب و در بعضی نیات خیلی کم و حتی به صفر هم می رسد و این به دلیل نبود آگاهی مردم از برخی کمبودها و نیازهای شهرستان در این زمینه است.

حسنی نژاد خاطرنشان کرد: وقف برای ایتام، کتاب و کتابخوانی، علم و پِژوهش، بیماران، ازدواج، حوزه های علمیه و وقف برای اهل بیت از وقف های جدید می باشد که از خواسته های رهبر معظم انقلاب و مسوولان اوقاف و امور خیریه است.

وی گفت: از آنجایی که نیات واقفان در مصرف موقوفات از جایگاه اصلی برخوردار است، در این راستا با مطالعه و بررسی مشکلات و چالش هایی که در منطقه وجود دارد، به واقفان نسبت به اعطای موقوفات مشاوره می دهیم.

انتهای پیام /