گزیده‌ای تصویری از مهم‌ترین رخدادهای ایران در سال ۲۰۱۳

گزیده‌ای از مهم‌ترین رخدادهای ایران در سال ۲۰۱۳

صدای زرند: این مجموعه، شامل تعدادی از مهم‌ترین رخدادهای سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ایران در سال ۲۰۱۳ در قاب تصویر است. موفقیت‌های ورزشی و تحولات سیاسی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری از وقایع قابل توجه سال گذشته بودند.

 ۲۲ بهمن ۹۱ در قم

گروه سرگرمی ROZANEH

عده‌ای از تظاهرکنندگان حامی دولت احمدی‌نژاد در شهر قم، سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را با پرتاب نعلین و مهر برهم ریختند. علی لاریجانی سخنرانی خود را ناتمام گذاشت و مجبور به ترک محل شد.


خلیج فارس

http://www.rozanehonline.com

با اعتراض موسسه ملی اقیانوس‌شناسی، کمیسیون بین‌دولتی اقیانوس‌شناسی، اشتباه در درج نام مجعول برای خلیج فارس در دعوت‌نامه یکی از جلسات آتی کمیسیون را اصلاح کرد. به گفته رییس موسسه ملی اقیانوس‌شناسی، طبق مصوبات سازمان ملل متحد هیچ کشوری حق ندارد در مکاتبات بین‌المللی و رسمی خود از واژه جعلی دیگری به جای خلیج فارس استفاده کند.


استهزای جهانی علیه اقدام خبرگزاری فارس

http://www.rozanehonline.com

خبرگزاری فارس روز ۷ اسفند ۹۱ در خبر مربوط به مراسم اسکار و معرفی فیلم “آرگو” بعنوان بهترین فیلم سال، تصویری از میشل اوباما را منتشر کرد که در آن به وضوح تغییراتی در لباس بانوی اول آمریکا دیده می‌شد که با نرم‌افزار فتوشاپ صورت گرفته بود. تقریبا تمامی خبرگزاری‌های معتبر جهان خبر اقدام خبرگزاری فارس را با لحن “تمسخرآمیز” منتشر کردند.


نخستین رقابت‌های راگبی زنان

روزنه آنلاین

نخستین دوره رقابت‌های راگبی قهرمانی دختران زیر ۱۷ سال ایران با حضور ۶ تیم در شهر گرگان برگزار شد.


وداع با استاد جلیل شهناز

گروه سرگرمی ROZANEH

در مراسم خاکسپاری پیکر استاد “جلیل شهناز” محمد رضا شجریان به همراهی نوای نی استاد محمد موسوی یک رباعی از خیام را خواند و با شاه بیت غزلی از حافظ اجرای خود را به پایان رساند.


استیضاح وزیر کار

www.ROZANEHONLINE.com

وزیر کار به‌دلیل بی‌اعتنایی به حکم دیوان عدالت ادرای در زمینه برکناری سعید مرتضوی، استیضاح شد. محمود احمدی نژاد در جریان این استیضاح فیلمی را که مخفیانه از فاضل لاریجانی، برادر علی‌لاریجانی، رئیس مجلس برداشته شده بود، به نمایش گذاشت. لاریجانی در این فیلم خواستار امتیاز اقتصادی شده بود. پس از درگیری لفظی روسای دو قوه، احمدی‌نژاد مجلس را ترک کرد.


وداع با صدر حاج سید جوادی

گروه سرگرمی ROZANEH

پیکر احمد صدر حاج سید جوادی، از بنیانگذاران نهضت آزادی، نماینده مردم قزوین در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و از وزیران دولت موقت مهندس مهدی بازرگان تشییع شد.


جشن قهرمانی استقلال

گروه سرگرمی ROZANEH

تیم استقلال تهران عصر جمعه ۲۰ اردیبهشت در حضور بیش از ۷۵ هزار تماشاگر و در زیر باران در ورزشگاه آزادی تهران با وجود شکست مقابل داماش گیلان، جام قهرمانی دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران را بالای سر برد.


انتخابات ریاست جمهوری

روزنه آنلاین

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مطابق سال‌های قبل با حاشیه‌هایی همراه بود. انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار شد.


مناظره هشت کاندیدا

گروه سرگرمی روزنه

دو کاندیدای نزدیک به اصلاح‌طلبان و شش کاندیدای اصولگرا در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران با یکدیگر مبارزه کردند. حس روحانی در نهایت توانست بیش از ۵۰ درصد آرا کسب کند و رئیس‌جمهور ایران شود.


ایران بدون احمدی‌نژاد

http://www.rozanehonline.com

شهرهای ایران شاهد شادمانی مردم از انتخاب حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری و پایان دوره محمود احمدی‌نژاد بودند.


استقبال رسمی

روزنه آنلاین

استقبال رسمی از تیم ملی فوبتال ایران در ورزشگاه آزادی در پی صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل. جالب آنکه روی تابلو تبلیغاتی اسم برزیل به انگلیسی، اشتباه نوشته شده است.


قهرمان آسیا

www.ROZANEHONLINE.com

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی در مقابل فیلیپین در دیدار نهایی عنوان قهرمانی آسیا را تصاحب کرد.


بازگشایی خانه سینما

گروه سرگرمی ROZANEH

تشکل صنفی خانه سینمای ایران که در دولت محمود احمدی‌نژاد بسته شده بود، با تغییر مدیریت وزارت ارشاد در دولت حسن روحانی بازگشایی و در اختیار هنرمندان و فعالان سینمای ایران قرار گرفت.


مکالمه سال

گروه سرگرمی روزنه

گفت‌وگوی تلفنی روحانی با باراک اوباما را یکی از مهم‌ترین خبرهای ایران در سال ۲۰۱۳ می‌توان دانست. اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی رخ داد و امیدها به بهبود رابطه ایران و آمریکا را افزایش داد.


استقبال با لنگه کفش

www.ROZANEHONLINE.com

حمله تندروها به ماشین حامل حسن روحانی در بازگشت او از اولین سفر به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در بیرون فرودگاه مهرآباد تهران. تجمع کنندگانی که به گفت‌وگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما معترض بودند به سمت رئیس‌جمهور ایران کفش پرتاب کردند.


با صندلی چرخدار در کنفرانس خبری

گروه سرگرمی روزنه

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، پس از پایان دور دیگری از گفت‌وگو‌های هسته‌ای در ژنو به علت کمردرد با صندلی چرخدار به محل کنفرانس خبری رفت.


استقبال ظریف

روزنه آنلاین

استقبال از محمد جواد ظریف پس از بازگشت از مذاکرات ژنو که منجر به امضای توافقنامه شش ماهه میان ایران و شش کشور قدرتمند جهان شد.


اقدام فرهنگی با نفربر

www.ROZANEHONLINE.com

عبور نفربر از روی دیش‌های ماهواره در شیراز


اختلاف بر سر آمریکا در تهران

www.ROZANEHONLINE.com

روز ۱۳ آبان همایشی با عنوان “زنده باد مرگ بر آمریکا” در دانشگاه تهران برگزار شد. در این همایش برخی دانشجویان پلاکاردهایی در موافقت با انجام مذاکره میان ایران و آمریکا به همراه داشتند.


امضای بیانیه مشترک میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

روزنه آنلاین

در هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۳، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، پس از پایان دور نخست مذاکرات خود بیانیه‌ای مشترک امضا کردند.