دکتر امیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس:

مشکل وام های قبل از زلزله زرند و بم حل شود/ شهرستان زرند نیازمند فرودگاه است

دکتر امیری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به مشکل پرداخت وام‌های قبل از زلزله در شهرستان‌های زرند و بم گفت: شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان طرحی را در رابطه با پرداخت وام‌های قبل از زلزله زرند و بم ارائه دهند تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به مشکل پرداخت وام‌های قبل از زلزله در شهرستان‌های زرند و بم گفت: شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان طرحی را در رابطه با پرداخت وام‌های قبل از زلزله زرند و بم ارائه دهند تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

 

amiri-majma

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری” نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: استان کرمان نسبت به استان های دیگر بیشترین وقوع زلزله را دارد.

 

وی بیان کرد: بخشی از آمادگی هلال‌احمر و امداد و نجات براساس آمایش سرزمینی و نقشه‌های روستاها و شهرستان‌ها است که در بخشی از شهرستان‌ها این مسئله مشهود است.

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه زلزله‌های زیر ۴ ریشتر رتبه اول و زلزله‌های بالای ۴ ریشتر رتبه دوم زمین لرزه‌ها را در کشور دارد، گفت: اینکه استان کرمان استانی زلزله‌خیز است برکسی پوسیده نیست.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به وجود دو گسل زلزله‌خیز در شمال و جنوب استان خاطر‌نشان کرد: نیاز به آموزش آن هم به صورت تشکیلاتی در استان بسیار لازم و ضروری است.

 

نماینده مردم زرند در مجلس با اشاره به اینکه در زلزله‌های پیاپی شهرستان زرند بیشترین آسیب متوجه افرادی بود که قصد فرار داشتند نه آنها که در ساختمان‌ها مانده بودند، گفت: این خود یکی از دلایل نیاز به آموزش به مردم در زمان زلزله است.

 

امیری با بیان اینکه وجود فرودگاه در بم در جریان زلزله چند سال اخیر به کاهش تلفات و تسریع در کمک‌رسانی بسیار کمک کرد تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از نقاط استان از جمله زرند نه تنها فرودگاه که جایگاه مناسب برای فرود یال‌گرد را هم نداریم.

 

وی با اشاره به زلزله‌خیز بودن شهرستان زرند گفت: وجود فرودگاه در شهرستان زرند بسیار ضروری است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

 

وی با اشاره به اینکه سهمه مالیاتی استان کرمان باید متعادل شود افزود: استان کرمان به صورت پایلوت در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شده و طرح‌های زیادی در این رابطه در مرحله اجرا است و برنامه‌ریزی شده است.

 

امیری افزود: انتظار از استان کرمان این است که بتواند نسبت به دو استان دیگری که به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند، اقدامات موثری انجام دهد.

 

وی بانک‌ها را خط مقدم در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: بانک‌ها سعی کنند تا موانع موجود را برطرف کنند تا کندی کار آنها، خللی در طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان به وجود نیاورد.

 

امیری با اشاره به مشکل پرداخت وام‌های قبل از زلزله در شهرستان‌های زرند و بم گفت: شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان طرحی را در رابطه با پرداخت وام‌های قبل از زلزله بم و زرند ارائه دهند تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

 

وی با اشاره به حساب‌های بانکی و پرونده‌های مالیاتی بانک‌ها عنوان کرد: شرکت‌ها و موسسات بزرگ اقتصادی در استان، باید نسبت به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و حساب‌‌ها را به داخل استان انتقال دهند.

 

انتهای پیام/

 

منابع خبری