عاقبت دادگاه احمدی نژاد

طبق اعلام قبلی قرار بود دومین جلسه دادگاه محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق امروز (دوشنبه) در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار شود.

SedayeZarand.IRخبر برگزاری این دادگاه پیشتر از سوی حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور اعلام شده بود.

صدای زرند: بر همین اساس، خبرنگاران رسانه های گروهی صبح امروز در مقابل ساختمان دادگاه های کیفری استان تهران حاضر شدند تا گزارش این دادگاه را برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند.

پیشتر با توجه به برگزاری اولین جلسه دادگاه و حاضر نشدن متهم ، پیش بینی هایی در ارتباط با حضور و یا عدم حضور احمدی نژاد در دادگاه امروز مطرح و خبر آن نیز منتشر شده بود.

در چنین فضایی بعد از گذشت نزدیک به دو ساعت از زمان اعلام برگزاری دادگاه دوم و بلاتکیلفی خبرنگاران حاضر و متهم غایب ، محسن افتخاری سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران اعلام کرد که پرونده آقای احمدی نژاد امروز (۱۶ دی ماه) وقت رسیدگی ندارد و تاریخ بعدی دادگاه نیز هنوز تعیین نشده است.

این گفته های افتخاری در حالی بود که امروز و قبل از اظهارات افتخاری یک منبع آگاه به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که تا کنون هیچ ابلاغیه یا احضاریه ای مبنی بر برگزاری جلسه محاکمه در تاریخ یاد شده به دست احمدی نژاد نرسیده و بر این اساس وی در دادگاه حضور نمی یابد.

یک منبع آگاه دیگر نیز امروز به خبرنگاران حاضر در مقابل ساختمان دادگاه کیفری استان اعلام کرد که امروز برای پرونده آقای احمدی نژاد وقت نظارت تعیین شده بود و وقت رسیدگی نبود.

یک منبع دیگر هم به خبرنگار ˈایران خبرˈ اعلام کرد که احمدی نژاد امروز هم مانند جلسه گذشته در دادگاه حاضر نخواهد شد، چون تغییری در روند رسیدگی به پرونده وی حاصل نشده است .

وی ادامه داد: احمدی نژاد همچنان به روند رسیدگی به این پرونده اعتراض دارد و ۱۰۰ جلسه دیگر هم برگزار شود در چنین محکمه ای حاضر نخواهد شد.

اظهارات مزبور با وجود اعلام زمان دادگاه حساسیت خبرنگاران حاضر در برابر ساختمان دادگاه را برای پی بردن به کم و کیف و چرایی وضع پیش آمده برانگیخت و بازار گمانه زنی های متفاوت و بعضا متناقض در سرمای زمستانی هفته دوم دی ماه داغ شد.

اجتمام(۵)**۹۱۴۰**۱۴۳۶
انتهای پیام /