استاندار در بازدید از واحد بوم گردی گرگاک:

واحد بوم گردی گرگاک نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است/ افتتاح ۷واحد بوم گردی در زرند تا پایان سال

استاندار کرمان با ابراز خرسندی از حضور در بوم گردی گرگاک، با بیان این مطلب که واحد بوم گردی گرگاک نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است، افزود: خستگی از تنم خارج شد.

استاندار کرمان با ابراز خرسندی از حضور در بوم گردی گرگاک، با بیان این مطلب که واحد بوم گردی گرگاک نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است، افزود: خستگی از تنم خارج شد.

 

به گزارش صدای زرند، ” علیرضا رزم حسینی” ظهر امروز ۱۳ آذرماه در حاشیه بازدید از از واحد بوم گردی گرگاک (جرجافک) شهرستان زرند، با اعلام حمایت جدی از اقدامات ارزشمندی که در این واحد انجام شده، گفت: کارگاه تولید عرقیات گیاهی و واحد تولید صنایع دستی به همراه اتاق های اقامت ویژه مسافران و گردشگران می تواند نقش مهمی در پویایی اقتصاد محلی داشته باشند.

 

وی با اشاره به قابلیت روستا در گیاهان دارویی و اظهار کرد: از مسولان درخواست دارم تا در این حوزه با جدیت ورود کنند.

 

همچنین در حاشیه این بازدید “محمد اسلامی” مسئول میراث فرهنگی با اشاره به بلااستفاده بودن مدرسه قدیمی روستا، گفت: خوشبختانه اقای پورحسینی با تبدیل این مکان که محلی برای انجام ناهنجاریهای اجتماعی بود، به واحد بوم گردی باعث اشتغال تعدادی گردیده است.

 

وی افزود: از دو ماه قبل تاکنون قریب ۱۵۰نفر گردشگر در این مکان اقامت کرده و از تولیدات این واحد نظیر عرقیات گیاهی و مصنوعات دستی خریداری کرده اند.

 

“حبیب الله خنجری” فرماندار زرند نیز در حاشیه این بازدید گفت: با تاکید استاندار و دستگاه اجرایی شهرستان هیچ محدودیتی برای توسعه کارگاه های تولیدی و واحدهای بوم گردی وجود ندارد.

 

فرماندار زرند افزود: طبق برنامه تا پایان سال قرار بود در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تعداد ۳واحد بوم گردی در زرند به بهره برداری برسد که در شش ماهه نخست امسال هر سه واحد افتتاح شده که با رایزنی های انجام شده تا پایان سال ۷واحد دیگر در شهرستان افتتاح خواهد شد.

 

وی افزود: این سه واحد بوم گردی در روستاهای دشتخاک، گیسک و جرجافک راه اندازی شده اند.

 

وی از اقامت حدود ۴۰ گردشگر اروپایی در واحد بوم گردی شاردون دشت خاک هم اظهار خوشحالی کرد و گفت: امیدواریم صنعت گردشگری در شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد.

 

در حاشیه این بازدید “ابوالقاسم سیف الهی” معاون استاندار نیز خواستار ایجاد شبکه بوم گردی در شهرستان شد.

 

سیف اللهی افزود: واحدهای بوم گردی می توانند نقش بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها ایفا کنند و یقینا با قدرت از اینگونه حرکات در شهرستان حمایت خواهد شد.

 

bomkaedi-jorjafk_-1

bomkaedi-jorjafk_-2

bomkaedi-jorjafk_-3

bomkaedi-jorjafk_-4

bomkaedi-jorjafk_-5

bomkaedi-jorjafk_-6

bomkaedi-jorjafk_-7

bomkaedi-jorjafk_-8

bomkaedi-jorjafk_-9

bomkaedi-jorjafk_-10

 

انتهای پیام/