رییس شورای اسلامی شهر زرند:

تحلیل شرایط زرند به دور از تعریف و تمجیدهای مرسوم / مسئولین غیربومی در شرایط بحرانی نمی‌توانند برای زرند مفید باشند

وی اظهار داشت: زرند شهر زلزله‌خیزی که هر لحظه در معرض بروز حادثه می‌باشد و احتیاج به یک ستاد بحران کامل و جامع دارد که در صحنه بودن همه مسئولین را می‌طلبد؛ اما تعدادی از مسئولین غیربومی در زرند ساکن نیستند و در مواقع بحران دسترسی به آنها بسیار دشوار است.

سخنان مهدی برهانی نژاد رییس شورای اسلامی شهر زرند در «مراسم افتتاحیه تماشاخانه شهر» و در حضور مهندس رزم‌حسینی استاندار کرمان در تعریف و تمجید خلاصه نشد…

 

borhani-shoraبه گزارش صدای زرند، مهدی برهانی نژاد رئیس شورای اسلامی شهر زرند صبح روز گذشته ۱۳ آذر ۱۳۹۵ در مراسم افتتاح «تماشاخانه شهر» ضمن تقدیر از مهندس محمدی شهردار زرند و مجموعه فرهنگی شهرداری، این اقدام را یک موقعیت فرهنگی بسیار مهم دانست که ماندگار خواهد شد و آیندگان نیز می‌توانند از این مجموعه بهره‌مند شوند.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در اقدامی جسورانه از غیربومی بودن برخی مسئولین شهر که گلایه کرد و گفت: و از آنجاییکه شهر زرند یک شهر زلزله‌خیز است غیربومی بودن این افراد باعث می‌شود در مواقع ضروری بسیاری از این افراد در شهر حضور نداشته باشند و اغلب ادارات و نهادهای حساس شهر زرند هم‌اکنون با مسئولین غیربومی اداره می‌شوند که این در صلاح شهری مانند زرند نیست.

 

وی اظهار داشت: زرند شهر زلزله‌خیزی که هر لحظه در معرض بروز حادثه می‌باشد و احتیاج به یک ستاد بحران کامل و جامع دارد که در صحنه بودن همه مسئولین را می‌طلبد؛ اما تعدادی از مسئولین غیربومی در زرند ساکن نیستند و در مواقع بحران دسترسی به آنها بسیار دشوار است.

 

برهانی‌نژاد افزود: این در حالی است که بسیاری از مسئولان کشوری و استانی زرندی هستند و هنوز هم افراد توانمندی در شهر هستند که اگر به کار گمارده شوند بسیار مشکل‌گشا خواهند بود و یا اینکه همین افراد را باید موظف کرد که در زرند ساکن شوند نه اینکه کار آن‌ها در زرند باشد و محل زندگی این افراد جایی دیگر.

 

برهانی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تعطیل شدن بیمارستان سینا و محدود شدن مجموعه درمانی شهر اشاره کرد و ضمن درخواست تسریع در تخصیص بودجه برای تکمیل ساختمان جدید بیمارستان سینا خاطر نشان کرد: در شهری که کانون زلزله است داشتن یک بیمارستان کافی نیست و اگر حادثه‌ای رخ دهد این یک بیمارستان جوابگوی مردم نخواهد بود و متاسفانه من فکر می‌کنم این شرایط به بخش درمانی شهرستان لطمه زیادی وارد می‌کند و حجم زیادی بیماران در بیمارستان تامین اجتماعی شرایط درمانی شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

 

حاج مهدی برهانی‌نژاد در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: زرند دارای مناطق بکریست که می‌توانند جزو مناطق گردشگری استان باشند. اما متاسفانه بلااستفاده مانده است و دست توجه از آنها دور مانده است. در برخی نقاط از شهرستان زرند ما دارای ماسه‌های بادی هستیم که در حال استخراج و استفاده در کشاورزی می‌باشد که می‌تواند مکان مناسبی برای تبدیل شدن به جاذبه تفریحی و گردشگری شود. امیدواریم استاندار محترم همانگونه که در احیاء شدن باغ فتح آباد به دست توانای ایشان انجام شد و نشان دادند که نگاهی ویژه به مکان‌ها و موقعیت‌های گردشگری و تفریحی دارند در زرند نیز نگاهی ویژه به این موضوع داشته باشند.

 

ایشان ادامه داد: در فاصله‌ای نه چندان دور از مرکز شهر زرند تپه‌های شنی وجود دارند که اگر هم‌اکنون به آنها توجه نشود در زمانی نزدیک به وسیله برخی افراد از بین خواهند رفت.

 

لازم به ذکر است در پایان یک نقاشی که با نگاهی کودکانه به زلزله که نشان‌دهنده‌ی شرایط بحرانی شهر زرند بود و توسط فرزند مهدی برهانی‌نژاد به تصویر درآمده بود به استاندار اهدا شد. به گفته برهانی‌نژاد این نقاشی نشان می‌دهد که ذهن فرزندان زرندی هنوز از زلزله آشفته است و آرام و قرار ندارد…

 

ostandar-kerman-in-zarand-950913_-8

naghashi_borhaninejad_sz3s2d01

 

انتهای پیام/