در راستای حمایت از کاندیداتوری «زرند به عنوان پایتخت کتاب»

برگزاری جشنواره استانی کارتون و تصویرسازی با عنوان «کتابخند»

مدیر انجمن هنرهای تجسمی زرند گفت: به منظور بالا بردن سطح سرانه‌ی مطالعه و انگیزش هنرمندان استان برای استفاده از توان هنری آنها و ایجاد راهکارهای هنری در جهت بهبود هرچه بیشتر مقوله مطالعه و استفاده بهینه از زبان فاخر هنر به منظور مستحکم کردن ارتباط خانواده‌ها با کتاب و تمرکز بر مطالعه کتاب توسط نونهالان، نوجوانان و جوانان و همچنین حمایت از کاندیداتوری شهرستان زرند به عنوان پایتخت کتاب ایران، انجمن هنرهای تجسمی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند مبادرت به برگزاری جشنواره استانی کارتون و تصویرسازی با موضوعیت کتاب می نمایند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی زرند گفت: هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی از کاندیداتوری شهرستان زرند به عنوان پایتخت کتاب ایران حمایت می‌کنند.

 

zahra_hassanzade_sz5sd50001به گزارش صدای زرند، در این رابطه زهرا حسن زاده، مدیر انجمن  هنرهای تجسمی زرند گفت: به منظور بالا بردن سطح سرانه‌ی مطالعه و انگیزش هنرمندان استان برای استفاده از توان هنری آنها و ایجاد راهکارهای هنری در جهت بهبود هرچه بیشتر مقوله مطالعه و استفاده بهینه از زبان فاخر هنر به منظور مستحکم کردن ارتباط خانواده‌ها با کتاب و تمرکز بر مطالعه کتاب توسط نونهالان، نوجوانان و جوانان و همچنین حمایت از کاندیداتوری شهرستان زرند به عنوان پایتخت کتاب ایران، انجمن هنرهای تجسمی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند مبادرت به برگزاری جشنواره استانی کارتون و تصویرسازی با موضوعیت کتاب می نمایند.

 

ریس انجمن هنرهای تجسمی زرند در تشریح این رویداد گفت: طرح برگزاری این جشنواره از سوی دبیرخانه این طرح، به این انجمن پیشنهاد شد بر همین اساس هیت مدیره انجمن تشکیل جلسه داده و بررسی کارشناسانه طرح پیشنهادی را در دستور کار قرار داد. برهمین اساس با بررسی‌های کارشناسانه انجام شده از سوی اعضا مقرر شد که در راستای حمایت از کاندیداتوری شهرستان زرند به عنوان پایتخت کتاب کشور این جشنواره برنامه ریزی و اجرا شود.

 

وی درباره انتخاب دبیر جشنواره «کتابخند» گفت: با توافق کامل اعضای هیت مدیره، آقای مجتبی ملایی زرندی از هنرمندان شناخته شده و صاحب نام این عرصه به عنوان دبیر برگزاری این جشنواره انتخاب شدند. لازم به ذکر است بر اساس توافقات انجام شده این جشنواره در سه بخش: الف- کارتون «بخش اصلی» ب- تصویرسازی (نقاشی کودک) ج- مصورسازی (نشرکتاب) برگزار شود.

 

مدیر نگارخانه آذرستان یادآور شد: با کمک تمامی اعضای هیت مدیره و حمایت‌های ارشاد در حال انجام مراحل مقدماتی برگزاری این جشنواره استانی هستیم. تاریخ برگزاری جشنواره، فراخوان و دیگر جزئیات متعاقباً در نشست خبری دبیر جشنواره که باهمراهی ریاست اداره ارشادخواهد بود به اطلاع عموم علاقه مندان و هنرمندان خواهد رسید. قرار است در جلسه مذکور از نشان و پوستر جشنواره رونمایی و حامیان مالی جشنواره انتخاب و معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام/