معاون وزیر راه و شهرسازی:

بخش دیالیز به بیمارستان سینای زرند اضافه می‎شود / پیشرفت ۷۳ درصدی ساختمان بیمارستان سینا

معاون اجرایی وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش دیالیز بیمارستان سینای شهرستان زرند در حال طراحی است که به این مجموعه اضافه می‎شود.

محمدجعفر علی‎زاده ظهر امروز به اتفاق هیات همراه در بازدید از روند احداث بیمارستان جدید سینا اظهار داشت: برای چندمین بار است که از این بیمارستان بازدید دارم و هم‎اکنون به پیشرفت ۷۳ درصدی رسیده است.

 

به گزارش صدای زرند، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیمارستان جدید سینا با ۱۴۰ تخت از نوع جنرال طراحی شده است، بیان داشت: با برنامه‎ریزی صورت گرفته، این تعداد به ۱۵۰ تخت افزایش می‎یابد.

 

علی‎زاده تصریح کرد: این بیمارستان با ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا شامل چهار بخش داخلی، زنان و زایمان، جراحی، کودکان و نوزادان، در قالب هشت اتاق عمل، اورژانس، درمانگاه و مراقبت‎های ویژه طراحی شده است.

 

وی افزود: بخش زنان و زایمان را متناسب با استانداردهای روز جهانی به پنج اتاق ال‎دی‎ای تغییر دادیم.

 

علی‎زاده عنوان کرد: هر بخش زایمان یک وی‎آی‎پی است و از معاینه و زایمان تا تحویل نوزاد در یک وی‎آی‎پی انجام می‎گیرد و بستگان درجه یک نوزاد می‎توانند در کنار مادر نوزاد حضور داشته باشند که خود تبلیغی برای زایمان‎های طبیعی است.

 

معاون اجرایی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین بخش مراقبت‎های ویژه سی‎سی‎یو، آی‎سی‎یو و ان‎آی‎سی‎یو دیده شده است.

 

وی گفت: بخش درمانگاه، آزمایشگاه و اورژانس یک کمپلکس است که می‎تواند نیازهای تخصصی و درمانی شهرستان را تأمین کند.

 

علی‎زاده خاطرنشان کرد: در جلسه‎هایی که اخیراً داشتیم، بخش دیالیز نیز در حال طراحی است که به این مجموعه اضافه می‎شود تا باز هم بتوان به ظرفیت این فضا افزود.

 

وی اظهار داشت: حادثه زلزله اخیر زرند ضرورت بیش از پیش تکمیل این پروژه را ایجاد کرده است که با توجه به بازدید مقامات و پیگیری‎هایی که من و نماینده مردم این منطقه داشتیم، قرار شد اعتبار مناسبی به ما بدهند تا بتوانیم جبهه‎های کاری را فعال‎تر کنیم و در یک زمان‎بندی مناسب به نتیجه برسانیم.

 

علی‎زاده اضافه کرد: امسال ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کردیم که در صورت تخصیص آن اتفاق بسیار مهمی می‎افتد و جهش قابل توجه در پیشرفت فیزیکی پروژه ایجاد می‎شود.

 

معاون اجرایی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همزمان از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران پیشنهاد دادیم که از آن محل هم اعتبار مناسبی تخصیص دهند تا بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم.

 

وی بیان داشت: طبق قانون بودجه و مصوباتی که از قبل داشتیم، زمان اتمام این بیمارستان پایان سال ۹۷ است، اما ما برنامه زمان‎بندی را تسریع و بعد از تأمین نقدینگی در بازدیدهای بعدی زمان اجرای آن را اعلام می‎کنیم.

 

alizade_sz54sd02 alizade_sz54sd03

 

انتهای پیام/