در مراسم افتتاح مرکز ترک اعتیاد «رها» بیان شد:

۳۰ مرکز بهبودی اقامتی در استان کرمان وجود دارد/ دلیل اصلی تمایل به مواد فقر و بیکاری است

مرکز بهبودی اقامتی میان مدت وابستگی به مواد «رها» با حضور صادق‌زاده مدیر کل اداره بهزیستی استان کرمان، خنجری فرماندار زرند و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی در ریحانشهر زرند افتتاح شد.

مرکز بهبودی اقامتی میان مدت وابستگی به مواد «رها» با حضور صادق‌زاده مدیر کل اداره بهزیستی استان کرمان، خنجری فرماندار زرند و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی در ریحانشهر زرند افتتاح شد.

به گزارش صدای زرند، “وحید طهماسبی” رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند با اشاره به سوءمصرف مواد مخدر در شهرستان زرند، گفت: این مرکز در کمتر از ۳ ماه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است. سرانه فیزیکی این مرکز ۸ هزار مترمربع می‌باشد و زیربنا آن ۷۰۰ مترمربع است که به طور مستقیم برای ۱۰ نفر اشتغال زایی شده است.

 

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-6

 

“عباس صادق‌زاده” مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۳۰ مرکز بهبودی اقامتی در استان کرمان وجود دارد، گفت: این مرکز سی‌امین مرکز اقامتی در استان کرمان می‌باشد و مراکز استان توانسته‌اند تا ۷۳ درصد خروجی پاک داشته باشند، مدت درمان در این مراکز ۲۱ روز است که بعد از آن چرخه تی‌سی شروع می‌شود که در این مدت روی تفکر و گرایش افراد به مواد کار می‌شود.

 

وی با اشاره به تمایل جوانان به مواد مخدر گفت: متاسفانه این روزها شاهد گرایش زنان به سمت مواد مخدر هستیم که تفکرات نادرست در جامعه باعث گرایش زنان به اعتیاد می شود و در برخی موارد زنان با استفاده از لوازم آرایشی و از طریق مواد روان‌گردان به این سمت کشیده می‌شوند.

 

ایشان گفت: ما با در نظر گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید راه پیش‌گیری را دنبال کنیم تا باعث جلوگیری از اینگونه بیماری‌ها شویم و بتوانیم در خصوص سالم‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی قدمی برداریم.

 

صادق زاده افزود: این مرکز که امروز شاهد افتتاح آن بودیم از نظر فضا، امکان توسعه بخش آموزش را نیز دارد که می‌تواند با مجوز‌های لازم این بخش را نیز راه‌اندازی کند.

 

حجت‌الاسلام “محمود محمدی” رییس دادگستری زرند نیز در این مراسم گفت: اعتیاد را شاید بتوان یک معلولیت بدانیم اما معلولیت اعتیاد با معلولیت جسمی و ذهنی تفاوت زیاد دارد؛ این معلولیت مانند یک بیماری است که باید در جامعه درمان شود و باید بدانیم که معلولیت محدودیت نیست و یک معلول هرگز سربار جامعه نیست و می‌تواند برای جامعه مفید باشد.

 

ایشان اظهار داشت: هر چند در قشر تحصیل کرده ما هم که هیچ مشکل مالی ندارند نیز اعتیاد وجود دارد اما با بررسی‌هایی که بنده داشته‌ام، می‌توانم بگویم که بسیاری از موارد اعتیاد به بیکاری و فقر مالی برمی‌گردد که خوشبختانه در شهرستان زرند با احداث و راه‌اندازی کارخانه‌ها و پروژه‌های صنعتی می‌توان انتظار رفع مشکل بیکاری و کاهش اعتیاد را داشت.

 

“حبیب‌ا‌الله خنجری” فرماندار زرند نیز ضمن تقدیر و تشکر از دکتر نخعی موسس این مرکز گفت: مرکز بهبودی اقامتی «رها» در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با همکاری اداره بهزیستی راه‌اندازی شده است و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

 

وی گفت: متاسفانه سن اعتیاد به دبستان‌ها نیز رسیده است که این موضوع بسیار خطرناک است، امیدواریم که این مرکز بتواند بخشی از مشکلات موجود در این حیطه را برطرف کند.

 

فرماندار زرند ضمن تبریک هفته معلولین گفت: امروز اگر بخواهیم موفق باشیم، باید مردم و سرمایه‌گذاران وارد عمل شوند و انسجام و هماهنگی بین مردم و مسئولین است که باعث انجام اقتصاد مقاومتی می‌شود.

 

 

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-1

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-2

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-3

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-4

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-5

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-7

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-8

markez-tark-etyad-raha-zarand-950915_-9

 

انتهای پیام/