با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان/

سومین مرکز توانبخشی مبتلایان به اوتیسم استان کرمان، در زرند افتتاح شد

مرکز آموزشی توانبخشی مبتلایان به اختلال اوتیسم شهرستان زرند به مناسبت هفته معلولین با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان افتتاح شد.

مرکز آموزشی توانبخشی مبتلایان به اختلال اوتیسم شهرستان زرند به مناسبت هفته معلولین با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان افتتاح شد.

 

markez-otism-nili-zarand-950915_-1

 

به گزارش صدای زرند، صبح امروز دوشنبه ۱۵ آذر ماه مرکز آموزشی توانبخشی مبتلایان به اختلال اوتیسم شهرستان زرند به مناسبت هفته معلولین با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان، فرماندار زرند و برخی مسئولین اجرایی شهرستان افتتاح شد.

 

دکتر “عباس صادق زاده” مدیرکل اداره بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه روز اوتیسم روز جهانی آگاهی‌بخشی جامعه از این مشکل است، گفت: این مرکز سومین مرکز در استان کرمان می‌باشد که امروز شاهد راه‌اندازی و افتتاح آن بودیم.

 

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی کرمان بهترین مرکز آموزشی توانبخشی مبتلایان به اختلال اوتیسم در خاورمیانه است، اظهار داشت: در جهان از هر ۱۰۰نفر یک نفر دچار اختلال اتیسم است که بیماری اختلالی است که اگر به موقع متوجه آن شویم بیمار می‌تواند توانمندی‌های زیادی داشته باشد.

 

ایشان افزود: متاسفانه تا ۱۰ سالگی خانواده‌ها از این مشکل اطلاع ندارند، ما باید در بحث‌های پیشگیرانه کمک کنیم تا از این معلولیت‌های که قابل شناسایی است جلوگیری به عمل آید و دولت به ازای هر فرد که در این مرکز بستری می‌شود مبلغی به عنوان یارانه به مرکز پرداخت می‌کند.

 

صادق زاده گفت: خوشبختانه در بحث پیشگیری از معلولیت، استان کرمان با وجود مشکلات زیاد، اولین استانی است که اولین مرکز پیشگیری از این معلولیت را احداث کرده است و اکنون کمتر از یک سال از شروع این طرح می‌گذرد.

 

 markez-otism-nili-zarand-950915_-2

markez-otism-nili-zarand-950915_-3

markez-otism-nili-zarand-950915_-4

markez-otism-nili-zarand-950915_-5

markez-otism-nili-zarand-950915_-6

markez-otism-nili-zarand-950915_-7

markez-otism-nili-zarand-950915_-8

 

انتهای پیام/