رونمایی از طرحی نو/

تولید کیف و کفش پته دوزی شده در زرند (+تصاویر)

ظهر امروز دوشنبه (۱۵ آذرماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند، از کیف و کفش چرم پته دوزی شده، تولید شده توسط بانوی زرندی رونمایی شد.

ظهر امروز دوشنبه (۱۵ آذرماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند، از کیف و کفش چرم پته دوزی شده، تولید شده توسط بانوی زرندی رونمایی شد.

saeedeh-rezaye

“سعیده رضایی” تولیدکننده کیف و کفش چرم با طرح پته در گفتگو با صدای زرند در این باره گفت: بنده با نگاهی متفاوت دوست داشتم که طرح سنتی پته را با طرح های جدید و مدرنِ امروزی ترکیب کنم تا استفاده از پته توسط خانواده های ایرانی عمومیت بیشتری پیدا کند. به همین دلیل اکنون حدود یک سال است که روی این طرح کار می کنم و خوشبختانه تا این لحظه در این مسیر موفق بوده ام.

 

وی گفت: من اصالتاً اهل مشهد می باشم و اکنون حدود ۹ سال است که در زمینه پته فعالیت دارم و این هنر را نزد مادر همسرم، سرکار خانم عصمت غلامی، از پته دوزان قدیمی زرند آموزش دیده ام و با توجه به علاقه ای که به زرند داشته ام همیشه دوست داشته ام که این طرح جدید در زرند و به نام زرند رونمایی شود.

 

خانم رضایی افزود: همیشه دوست داشته ام کارهای پته بیشتر توسط مردم مورد استفاده قرار گیرند و طرح تولیدی من یک کار نو در این حیطه است و من اولین فردی هستم و در این زمینه کار می کنم، که امیدوارم این موضوع سبب افزایش استفاده از پته توسط خانواده های ایرانی شود.

 

وی گفت: در حال حاضر تولید این کیف و کفش به دلیل تولید محدود، کمی گران تمام می شود ولی اگر از سوی مسئولین برای تولید انبوه آن حمایت شویم قیمت آن کاهش می یابد و افراد مختلف امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

 

 

kafsh-pate-charm-950915_-1

kafsh-pate-charm-950915_-2

kafsh-pate-charm-950915_-3

kafsh-pate-charm-950915_-4

 

انتهای پیام/