ایرانیان ششمین استفاده­کنندگان گوگل محسوب می­شوند

در حال حاضر ایرانیان حدود ۲.۵ درصد از کل کاربران سایت گوگل را تشکیل می­دهند که بر اساس دسته­بندی انجام شده توسط سایت الکسا ایران از این لحاظ ششمین کشور استفاده­کنندگان از گوگل محسوب می­شود.

SedayeZarand.IRبه گزارش “صدای زرند“، بر اساس آمار سایت الکسا، سایت گوگل در حال جاضر به عنوان اولین و پربازدترین سایت موجود در فضای اینترنت محسوب می­شود. الکسا در حقیقت یک وب سایت آنالایزکننده ترافیک وب­سایت­ها می­باشد و این امکان را دارد تا وب­سایت­های موجود در فضای اینترنت را بر اساس تعداد بازدید کاربران رتبه­بندی کند.

همچنین در سایت الکسا این امکان وجود دارد تا بتوان درصد بازدیدکنندگان سایت­هایی نظیر گوگل که کاربران آن از سرتاسر جهان می باشند را براساس کشور دسته­بندی نمود.

بر این اساس و در حال حاضر ایرانیان حدود ۲.۵ درصد از کل کاربران سایت گوگل را تشکیل می­دهند که بر اساس دسته­بندی انجام شده توسط سایت الکسا ایران از این لحاظ ششمین کشور استفاده­کنندگان از گوگل محسوب می­شود.

در حقیقت ایران بین ۱۰ کشوری که بیش از ۶۰ درصد کاربران گوگل را تشکیل می­دهند، قرار می­گیرد. از این لحاظ مردم ایالات متحده آمریکا با ۳۰.۵ درصد، بیشترین کاربران گوگل را تشکیل می­دهند و هندی­ها و روس­ها نیز بعد از مردم آمریکا بیشترین کاربران این سایت محسوب می­شوند.

بنابراین، می­توان با در نظر گرفتن آمار یک­میلیارد بازدید در روز سایت گوگل (که توسط سایت http://www.websiteoutlook.com قابل استخراج است)، چنین بیان داشت که ایرانیان در هر روز بیش از ۲۵ میلیون بار از صفحات مختلف سایت گوگل استفاده می­کنند.

جدول زیر درصد بازدیدکنندگان سایت گوگل را در کشورهای مختلف و رتبه این سایت در کشور مربوطه را نشان می­دهد.

ردیف

نام کشور

در صد بازدیدکننده

رتبه در کشور

۱

ایالات متحده آمریکا

۳۰.۵

۱

۲

هند

۹

۲

۳

روسیه

۳.۴

۴

۴

انگلستان

۲.۸

۲

۵

ژاپن

۲.۷

۵

۶

ایران

۲.۵

۱

۷

برزیل

۲.۵

۳

۸

اندونزی

۲.۵

۱

۹

اسپانیا

۲.۳

۲

۱۰

آلمان

۲.۳

۴

دیگر کشورها

۳۹.۵

 انتهای پیام/