امام جمعه زرند:

قدر جوانی را با دانشجو بودن، بدانید/دانشجویان با نگاه به تاریخچه ۱۶ آذر هدف و وظیفه خود را بشناسند

صبح امروز به مناسبت روز دانشجو مراسمی با همت بسیج دانشجویی شهرستان زرند و با حضور پرشور دانشجویان و مسئولین این دانشگاه و امام جمعه زرند در دانشگاه علمی کاربردی زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه زرند در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو و ایام ماه ربیع الاول اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در چنین روزی در جمع شما جوانان و شما دانشجویان هستم.

 

امام جمعه زرند گفت: دوران جوانی بهترین دوران زندگی است و در این دوران که زمان ذخیره سازی است باید تمام تلاش خود را برای یادگیری و آموزش داشته باشید.

 

ایشان با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: همانطور که باید قدر سلامتی را قبل از بیماری بدانیم باید قدر جوانی را قبل از پیری دانست.

 

امام جمعه زرند گفت: قدر جوانی را زمانی می دانیم که آن را در جهت آموزش علم و دانشجو بودن صرف کنیم و باید بدانیم که بهترین زمان یادگیری دوران جوانی است و یادگیری در جوانی مانند کشیدن نقش بر روی سنگ است و ماندگار در ذهن انسان می ماند.

 

ایشان با بیان اینکه یکی از مسائلی که در قیامت از شما سوال می شود نحوه و چگونگی گذران دوران جوانی است گفت: اگر انسان بخواهد واقعا برای جامعه مفید باشد باید علم را همراه با دین داشته باشد و بنا به توصیه امیرالمومنین (ع) “علم و دین را باید با هم داشته باشم”. اسلام ناب موید علم است و علم نیز موید اسلام ناب است و تنها وقتی که این دو با هم باشند ثمره خوبی برای سعادت انسان و بشریت خواهند داشت.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تاریخچه ۱۶ آذر در سال ۱۳۳۲ اظهار داشت: شهدای روز شانزدهم آذر برای مبارزه با استکبار و استعمار جان خود را دادند و مبارزه کردند ولی برخی از این روز برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می کنند. دانشجویان باید با نگاه به تاریخچه روز دانشجو هدف و وظیفه اصلی خود را که حضور و جلودار بودن است بشناسند.

 

ایشان گفت: جوانان همیشه و در طول تاریخ در بسیاری از میادین بوده اند و حضور فعال آن ها در بسیاری موارد می تواند از حضور افراد مسن و بازنشسته مفید و موثرتر باشد. ما باید به جوانان میدان بدهیم تا بتوانند کشور را در جهت توسعه پیش ببرند.

 

امام جمعه زرند در پایان سخنان خود با اشاره به دوری از جناح بازی در مدیریت کشور گفت: من همیشه سعی کرده ام هر دو جناح را ببینم و درب دفتر امام جمعه همیشه به روی هر دو جناح باز بوده است و تمام تلاش خود را برای ایجاد برادری و وفاق در شهرستان گذاشته ام.

 

انتهای پیام/

 

 

rooz-danshjo-zarand-950916_-6

rooz-danshjo-zarand-950916_-1

rooz-danshjo-zarand-950916_-2

rooz-danshjo-zarand-950916_-4

rooz-danshjo-zarand-950916_-9

rooz-danshjo-zarand-950916_-8

rooz-danshjo-zarand-950916_-3

rooz-danshjo-zarand-950916_-7

rooz-danshjo-zarand-950916_-5