شهردار زرند در دیدار مدیرعامل موسسه هم نوا:

یکی از نیازهای ضروری شهر زرند اهمیت دادن به کودکان است / باید کودکان را از لحاظ فکر و جسمی آماده ورود به جامعه کنیم

شهردار زرند دردیدار با مدیر عامل موسسه همنوا: یکی از نیازهای ضروری شهر زرند اهمیت دادن به کودکان و استفاده از این پتانسیلها در به ثمر نشستن برنامه های شهری و شهروندی می باشد .

 

به گزارش صدای زرند،مهندس محمدی شهردار زرند در راستای انجام و به ثمر نشستن فعالیتهای موسسه همنوا در زرند و زرند شهری برای کودکان با ترقی جاه مدیر عامل این موسسه دیدار و گفتگو کرد .

 
مهندس محمدی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیتهای موسسه همنوا و انتخاب شهر زرند در راستای اجرای برنامه های خود گفت: یکی از نیازهای ضروری شهر زرند اهمیت دادن به کودکان و استفاده از این پتانسیلها در به ثمر نشستن برنامه های شهری و شهروندی می باشد .

 
مهندس محمدی با اعلام اینکه همواره در راستای اجرای برنامه های خلاقانه برای کودکان پیشقدم بوده و هستیم گفت: هیچ گاه یک فعالیت بدون اثر فیزیکی و بازخورد مثبت قابل قبول نبوده و ما سعی داریم فعالیتهائی را به ثمر برسانیم که در تربیت نسلهای آینده ایران موثر باشد .

 
منتخب شورای شهر زرند افزود: هیچ گاه به صورت انحصاری و انفرادی کار نخواهیم کرد و در همه فعالیتهائی که شهرداری بتواند به کودکان خدمات موثری را بدهد با آغوش باز از آن استقبال خواهیم کرد و اعتقادداریم فعالیتهائی که انحصاری انجام شود با شکست مواجه خواهد شد .

 
شهردار زرند از راه اندازی مجموعه های خوب بخصوص پلاتوی نمایش برای فعالیتهای هنری و فرهنگی کودکان خبر داد و افزود:قصد داریم با راه اندازی فرهنگسرای ویژه کودکان و همچنین بهاء دادن بیشتر به این آینده سازان آنها را در همه زمینه ها برای فرداری روشن تربیت نمائیم .

 
مهندس احمد محمدی در ادامه گفت: باید کودکان را از لحاظ فکری ،جسمی و روحی و روانی آماده ورود به جامعه نمائیم و در این راه باید از همه نهادها و ادارات بهترین و بیشترین استفاده را ببریم .

 
وی در ادامه از شناسائی پتانسیلهای ناشناخته کودکان گفت و افزود: باید با ایجاد مکانهای امن و سالم برای کودکان و خانواده ها از مهاجرت بسیاری از نخبه ها به سایر شهر ها جلوگیری نمائیم .

 
وی به چند برنامه آتی شهرداری در خصوص کودکان اشاره کرد و گفت:اجرای نقاشی توسط کودکان بر روی سفال و نصب بر دیوارهای سطح شهر که در این خصوص هزینه ای بالغ بر ۸۰۰میلیون درنظر گرفته شده است.

 
ایشان افزود:راه اندازی مسیر پیاده روی کودکان در بلوار جنت و ورود به شهرهای شب ،استفاده از تجربیات شهرداران دیگر کشورها در راستای اجرای برنامه های ویژه کودکان و جشنواره مادران قصه گو را نیز از برنامه های دیگر شهرداری در خصوص کودکان اعلام کرد .

 

shardar hamnava951018

ترقی جاه مدیر عامل موسسه همنوا نیز در این دیدار افزود،ضمن قدردانی از دید باز شهردار زرند در خصوص مسائل کودکان هدف ما در زرند ایجاد یک فضای مناسب برای نونهالان و کودکان می باشد تا علاوه بر تقویت ذهنی و جسمی این کودکان شهرهای دیگر را نیز برای این امر جذب نمائیم .

 
مدیر عامل موسسه همنوا با اعلام اینکه تا کنون کلیه فعالیتهای این موسسه در حالت زیر ساختی بوده است و قصد داریم به زودی این فعالیتها را در ظاهر شهر نیز جلوگر نمائیم گفت: استفاده از کودکان در راستای شناساندن محله ها،خیابانها،مکانهای دوست داشتنی ودوست نداشتنی می تواند بسیاری از مشکلات ناشی از فعالیتهای ویژه کودکان را سامان ببخشد .

 
وی تصریح کرد: می توانیم از کودکان در راستای اجرای بهتر مبلمان شهری ،نمادهای شهری،پارکهای دوستدار کودک،خانه های کودکان ،وسایل بازی پارکی استفاده ببریم و آنها را در انتخاب این امر شریک و همراه شهرداری قرار دهیم .

 
وی با اعلام اینکه سعی داریم به زودی با یکی از شهرهای مطرح دنیا که در راستای برنامه های کودکان گام برداشته اند قرارداد خواهر خواندگی را به امضاء برسانیم گفت: استفاده از کارشناسان مهندسی و مشاورین شهرسازی در راستای ایجاد فضاهای ویژه برای کودکان نیز می تواند ما را برای فعالیتهای بهتر کودکان در آینده امیدوار نماید .

 
وی در پایان از اجرای نقشه نقاط امین و ناامن توسط کودکان و همچنین اجرای نقشه طرح تفضیلی بر اساس نظریه کودکان خبر داد و افزود: این امر را باید همواره در نظر داشته باشیم که کودکان شهروندان فردادی شهر ما نیستند بلکه آنها از هم اکنون شهروندان این شهر بوده و باید خود برای فردایشان تصمیم گیری نمایند .