توسط انتشارات نشر سورمه;

کتاب «شکافت» توسط نویسنده زرندی منتشر شد

کتاب «شکافت» در قالب بررسی پدیده شکافت و راکتورهای هسته ای با شمارگان یک هزار نسخه در ۹۴ صفحه با قیمت ۱۰۰ هزار ریال توسط علی نورالدینی شاه‌آبادی و رضا شاه ‌حیدری ‌پور تالیف شده است.

کتاب «شکافت» نوشته علی نورالدینی شاه‌آبادی و رضا شاه ‌حیدری ‌پور توسط انتشارات نشر سورمه رفسنجان منتشر شد.

به گزارش صدای زرند، کتاب «شکافت» در قالب بررسی پدیده شکافت و راکتورهای هسته ای با شمارگان یک هزار نسخه در ۹۴ صفحه با قیمت ۱۰۰ هزار ریال توسط علی نورالدینی شاه‌آبادی و رضا شاه ‌حیدری ‌پور تالیف شده است.

 

این کتاب از ۵ فصل به نام های «استخراج ،غنی سازی و شکافت – سلاح های هسته ای – راکتورهای هسته ای – زباله های هسته ای و کاربرد انرژی هسته ای در پزشکی و کشاورزی» تشکیل شده است. این کتاب تخصصی نیست و قابل فهم برای عموم می باشد.

 

در مقدمه کتاب آمده است: وقتی صحبت از فیزیک هسته‌ای می‌شود، معمولا انرژی بالایی در ذهن‌ها تداعی می‌شود. مرز بین فیزیک هسته‌ای، فیزیک اتمی و فیزیک ذرات بنیادی به طور خلاصه بدین شرح است: فیزیک اتمی در محدوده‌ی الکترون و پیرامون آن بحث می‌کند به طور مثال هنگامی که یک  الکترون برانگیخته می‌شود هنگام واانگیخته شدن  با گسیل القایی لیزر یک باریکه‌ی نور تک رنگ می‌‌تواند ایجاد کند.

 

فیزیک هسته‌ای پیرامون نوکلئون‌ها (پروتون و نوترون) در هسته‌ی اتم بحث می‌کند و در فیزیک ذرات بنیادی سنگ بنای اصلی کوارک‌ها هستند که در مرکز سرن با استفاده از شتاب دهنده‌ها ذرات جدید کشف می‌شود انرژی هسته به دو صورت (شکافت و هم‌جوشی) آزاد می‌شوند که در این کتاب تصمیم گرفتیم به طور اختصار به آن بپردازیم همچنین سعی کردیم به ندرت از واژه‌های تخصصی هسته ‌ای استفاده کنیم بطوری‌که برای عموم جامعه قابل فهم باشد. امیدواریم بتوانیم روزنه‌ای از این علم را  به روی شما خوانندگان عزیز بگشاییم.

 

بی‌تردید هیچ مجموعه‌ای بی عیب و نقص نخواهد بود لذا از همه‌ی شما عزیزان و صاحب‌نظران خواهشمندیم پیشنهادات و انتقادات خود را به آدرس اینترنتی fissionbook@gmail.com ارسال فرمایید تا در چاپ‌های بعدی اصلاح نماییم.

 

در پایان از جناب آقای دکتر سعید محمدی، دکتر پرویز پرورش، دکتر محمد فرهاد رحیمی و دکتر نفیسه شایان که از اساتید بنام فیزیک هسته‌ای و ذرات بنیادی کشور می‌باشند و در مسیر تحصیل الگو و مشوق ما بوده‌اند تشکر می‌کنیم.

 

«شکافت» در ۹۴ صفحه با قیمت ۱۰ هزارتومان توسط انتشارات نشر سورمه رفسنجان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

photo 2017 01 02 14 38 29

 

انتهای پیام/