مهندس محمدی شهردار زرند:

شهرداری زرند بیش از ۷۰ میلیارد تومان بدهی دارد/ قصد کاندیدا شدن ندارم / مدیران شهرداری برای کاندیدا شدن باید استعفا دهند

شهردار زرند اظهار داشت: من به هیچ‌وجه فعلاً قصد کاندیداتور شدن نه در انتخابات شورای شهر و نه هیچ انتخابات دیگری را ندارم و عقیده دارم که انتخابات باید نظر مردم باشد و مانند انتخابات قبل از هیچ تیمی جانب‌داری نخواهم کرد و مدیران و معاونین شهرداری نیز اگر بخواهند در شورای شهر کاندیدا شوند باید از هم‌اکنون استعفا دهند.

محمدی شهردار زرند طی نشست خبری که روز گذشته در محل شهرداری زرند برگزار شد، اظهار داشت: فعلاً و در حال حاضر هیچ قصدی برای کاندیداتوری در هیچ انتخاباتی را ندارم و مدیران و معاونین شهرداری هم اگر قصد حضور در انتخابات شورای شهر را به عنوان کاندیدا داشته باشند از هم‌اکنون باید از سمت خود استعفاء دهند.

ahmad mohammadi shahrdar 951014 3

 

به گزارش صدای زرند، مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند در این نشست خبری با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از ارکان اصلی دموکراسی در یک جامعه مدنی هستند، اظهار داشت: خوشبختانه رسانه‌های شهرستان در بحث‌های مرتبط با شهرداری بسیار خوب عمل کرده‌اند و پوشش خبری خوبی از این نهاد به مردم ارائه نموده‌اند و ما همچنان خواستار یاری بیشتر شما خبرنگاران در بحث‌های مختلف هستیم.

 

مهندس محمدی با اشاره به بدهی ۲۵ میلیارد تومانی شهرداری زرند در ابتدای ورود وی به این نهاد گفت: تمام این مبلغ، تنها بدهی‌های سررسید شده‌ی شهرداری بود و اگر بخواهیم بدهی‌های تعهد داده‌شده‌ی این نهاد در بخش‌های مختلف نظیر آسفالت را به این مبلغ اضافه کنیم شاید بتوان گفت شهرداری زرند بیش از ۷۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

 

وی با اشاره به مشکلات متعدد پیرامون شهردای زرند در بحث‌های مختلف اظهار داشت: متاسفانه با در نظر گرفتن شرایط شهرداری زرند و مقایسه‌ی آن با شهرداری‌های هم‌تراز آن ما باید حداکثر ۲۰۰ الی ۲۵۰ نیرو انسانی در این نهاد می‌داشتیم که متاسفانه در حال حاضر حدود ۶۲۰ نیرو در این نهاد در حال فعالیت می‌باشند؛ و این مقدار در ابتدای ورود من به شهرداری نزدیک ۷۰۰ نیرو بود که با جلوگیری از ورود نیروهای جدید و نیز بازنشسته کردن و یا انتقال حدود ۵۰ نفر به بخش‌های دیگر توانسته‌ایم بخشی از فشار مالی ناشی از نیروی انسانی را از بدنه شهرداری کم کنیم.

 

محمدی گفت: در بحث استراتژی و اهداف ستادی و وعده‌هایی که به شورای شهر در ابتدای ورود به شهرداری، داده بودم عملکرد خوبی داشته‌ام و می‌توانم بگویم با توجه به شرایط شهرداری خیلی بیش از آنچه که فکر می‌کردم فعالیت داشته‌ایم. هر چند من به صورت متری و عددی به شورای شهر وعده و برنامه‌ای نداده بودم ولی مطمئناً با توجه به اهداف ستادی که داشته‌ایم می‌توانم بگویم که بیش از ۱۰۰ درصد به وعده‌ها و اهدافی که داشته‌ام دست یافته‌ایم.

 

وی با اشاره به عملکرد موفق در بحث آسفالت در شهرداری زرند در طی حدود یک و نیم سال دوره مدیریتی که داشته است، اظهار داشت: با وجود شرایط مالی شهرداری از ابتدای ورود به شهرداری مهمترین هدف خود را آسفالت معابر شهر گذاشته بوده‌ام و هرچند مشکلات همچنان زیاد است ولی خوشبختانه خوب در این بخش عمل شده است.

 

مهندس محمدی با بیان قطع کامل رابطه پیمانکاران با شهرداری زرند گفت: در کنار قطع رابطه با پیمانکاران، بهره‌وری نیروی انسانی را نیز در سطح شهرداری افزایش داده شده است و خوشبختانه از طریق خلع ید پیمانکاران و نیز افزایش بهره‌وری نیروهای انسانی توانسته‌ایم بیش از ۲۰ میلیارد تومان در شهرداری صرفه‌جویی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به وجود برخی عقب‌افتادگی‌ها و نشتی‌های درآمدی در شهرداری زرند گفت: ما همچنین نشتی درآمدها از شهرداری را کاهش دادیم و در بحث‌های مختلف ورودی‌های مالی به شهرداری با جلوگیری از نشتی درآمدهایی نظیر پرداخت عوارض، آسفالت و… توانستیم نزدیک به ۳ میلیارد تومان برای شهرداری درآمدزایی داشته باشیم.

 

شهردار زرند با بیان اینکه من همیشه توجه ویژه‌ای به نظرات مختلف مردم و ایده‌های شهروندان خلاق داشته‌ام اظهار داشت: بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در شهرداری از طریق نظرات مردمی در کمیته شهروند خلاق به وجود آمده است و خوشبختانه با درگیر کردن افراد در زمینه‌های مختلف و جلب مشارکت‌های مردمی و صدور خدمات شهری به واحدهای صنعتی نیز توانسته‌ایم درآمدهایی برای شهرداری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به فعالیت مفید و موثر شهرداری در ایجاد پلاتوی نمایش (تماشاخانه شهر) و نیز ایجاد سایت فرهنگی در شهرک ولایت اظهار داشت: با همت کارکنان شهرداری ان‌شاالله سینمای شهر که در مجموعه سایت فرهنگی در حال بازسازی می‌باشد تا دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود و مجموعه سایت فرهنگی نیز تا پایان سال ۹۵ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

 

مهندس محمدی با بیان اینکه در مجموع توانسته‌ایم حدود ۵ میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته شهرداری را پرداخت کنیم بیان داشت: ما در حال حاضر حتی به برخی از شهرداری‌های دیگر و نیز ارگان‌ها و صنایع شهر خدمات می‌دهیم و با تخفیف به این بخش‌ها و تعامل موثر، ضمن درآمدزایی قدمی در جهت اقتصاد مقاومتی نیز برداشته‌ایم.

 

وی با ارائه گزارشی مختصر از دیگر فعالیت‌های شهرداری در طی یک سال و نیم گذشته نظیر رنگ‌میزی جداول و المان‌های شهری، پیگیری قرارداد احداث لندفیل دفع زباله، راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک، برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری (جشن دهه کرامت، پیاده‌روی خانوادگی و پخش مستند زرند از شبکه سراسری) و … اظهار داشت: در بحث پرداخت حقوق‌های نیز خوشبختانه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و حقوق کارکنان شرکت شهرنما در زمان ورود من به شهرداری حدود ۵ الی ۶ ماه عقب افتاده بود که در حال حاضر از این لحاظ تنها ۲ ماه عقب می‌باشیم.

 

وی فعالیت شخصی خود در فضای مجازی را فعالیت در جهت فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف دانست و گفت: به نظر من ما مسئولین باید بتوانیم در فعالیت‌های اجتماعی مختلف شرکت داشته باشیم تا مردم به این باور برسند که آن‌ها نیز باید در اینگونه فعالیت‌های حضور داشته باشند. من در زمینه توجه به محیط زیست، توجه به فعالیت‌های ورزشی و مذهبی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارم تا مردم نیز در این زمینه فعال شوند و به این مسائل توجه داشته باشند و با وجود برخی حرف‌ها از اینکه چرا خودم به شخصه در فضای مجازی فعالیت می‌کنم همچنان به این مسیر ادامه خواهم داد.

 

ایشان همچنین در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگاران اظهار داشت: من به هیچ‌وجه فعلاً قصد کاندیداتور شدن نه در انتخابات شورای شهر و نه هیچ انتخابات دیگری را ندارم و عقیده دارم که انتخابات باید نظر مردم باشد و مانند انتخابات قبل از هیچ تیمی جانب‌داری نخواهم کرد و مدیران و معاونین شهرداری نیز اگر بخواهند در شورای شهر کاندیدا شوند باید از هم‌اکنون استعفا دهند.

 

وی در پایان گفته‌های خود اظهار داشت: تمامی اقداماتی که در شهرداری زرند انجام شده است با همکاری تمامی مسئولین شهر نظیر امام جمعه محترم جناب آقای حجت‌الاسلام ابراهیمی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر امیری، همراهی همیشگی فرماندار شهرستان جناب آقای خنجری و نیز اعضای محترم شورای شهر و نیز همراهی و همکاری تمامی شهروندان محترم انجام شده است که جا دارد از تمامی این افراد قدردانی کنم.

 

انتهای پیام/