ابراهیمی خطیب جمعه زرند:

با مطرح کردن بدتعهدی هایی برجام باید آمریکا را برای جهانیان رسوا کنیم

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته زرند با حضور پرشور مردم ولایی و همیشه در صحنه این شهر و به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در زرند در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام ابراهیمی ضمن اشاره به روایتی در زمینه آرزوهای جبرئیل اظهار داشت: یکی از آرزوهای جبرئیل این است که در حج تشنگان را سیراب کند که بی شک سیراب کردن یک موجود زنده ثواب زیادی دارد و امام علی (ع) می فرماید که اولین چیزی که خداوند به آن پاداش می دهد سیراب کردن انسان ها در راه خدا می باشد و یا بنا به روایت دیگر از امام صادق (ع) خنک کردن جگر تفت دیده و تشنه از بهترین صدقات می باشد که این روایات و روایاتی دیگر از این دست نشان می دهد که سیراب کردن حتی اگر موجودی که سیراب می شود انسان نباشد و حیوان و گیاه باشد، ثواب زیادی دارد.

 

ابراهیمی افزود: آب خیلی باارزش است که ما باید قدر آن را بدانیم. متاسفانه بعد از انقلاب ما یک گناه بزرگ انجام دادیم که موجب خشک شدن قنات هایی که از ابداعات ارزشمند ما ایرانیان بود شدیم و موجب شدیم که خشکسالی ها در کشور زیاد و زیادتر شود. ما باید با استفاده از تکنولوژی های جدید در زمینه آبیاری موجب حفظ آب و سفره های آب زیرزمینی برای نسل های آینده شویم.

 

امام جمعه زرند ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان داشت: دو خصلت در وجود ما انشان ها وجود دارد که یکی دوستی و دیگری دشمنی است. دین و محبت به خدا یعنی دوستی، و تولی خود نشان دهنده همین است که باید دوستان خدا را دوست بداریم و تبری هم یعنی باید دشمنان خداوند را دشمن بداریم.

 

ابراهیمی گفت: اگر میخواهید خداوند شما را دوست بدارد باید هم خدا و هم پیغمبر خدا را دوست بدارید و از امام معصوم (ع) نیز پیروی کنید.

 

ebrahimi

 

امام جمعه زرند با ذکر داستانی از شهید دستغیب اظهار داشت: ایشان بسیار از امام (ره) سخن می گفتند و او را با احترام یاد می کردند و عقیده داشتند اگر کسی بخواهد خداوند او را دوست بدارد باید از امام خود و جانشین او که ولایت فقیه است پیروی کند. در حال حاضر هم مقام معظم رهبری جانشین امام معصوم است و ما باید از او پیروی کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به سالروز برجام اظهار داشت: چیزی که برجام برای ما داشت این بود که ما فهمیدیم دشمن ما دوست نمی شود و بدعهد و بی تعهد است و به نوشته های خود هم هیچ تعهدی ندارد.

 

ایشان به تعهدات ایران و آمریکا در قضیه برجام برجام اشاره کرد و گفت: اکنون یک سال از برجام گذشته و دشمن به تعهدات خود عمل نکرده است و چیزهایی که ما در این مسیر از دست داده ایم بسیار بیشتر از چیزهایی است که به دست آورده ایم و ما باید با این موضوع آمریکا را برای جهانیان رسوا کنیم و با تکیه به اقتصاد مقاومتی با این حربه های دشمن مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به تدوین حقوق شهروندی گفت: ما از یک طرف حقوق شهروندی را می نویسیم و می گوییم هرکسی در جامعه حقی داریم اما از آن طرف منتقدین را مسخره می کنیم.

 

ابراهیمی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم از مشکلات موجود رهایی پیدا کنیم باید از مقام معظم رهبری پیروی کنیم و گوش به حرف ایشان باشیم.

 

امام جمعه زرند با بیان استقلال قوه قضاییه گفت: ما باید بدانیم که اگر قوه قضاییه مورد هجمه و حمله دشمنان قرار می گیرد این موضوع نشان می دهد که قوه قضاییه در مسیر درستی پیش می رود و ورود این قوه به حقوق های نجومی و اختلاس ها کاری است که باید انجام شود.