محمد زواری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند:

قران کلام خدا و منشور جاوید اسلام است و نقش آن در تربیت انسانها بی‌بدیل است

حجت السلام والمسلمین محمد زواری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند در اولین جلسه کارگروه علوم قرآنی و معارف اسلامی اظهار داشت: قران کلام خدا و منشور جاوید اسلام است و نقش آن در تربیت انسان‌ها بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار صدای زرند اولین جلسه کارگروه علوم قرآنی و معارف اسلامی با حضور حجت الاسلام زواری و تنی چند از کارشناسان، نخبگان و مدیران موسسات علوم قرآنی در محل دفتر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند برگزار شد.

 

در ابتدای  جلسه  پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید حجت السلام والمسلمین محمد زواری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند ضمن عرض خیرمقدم و تقدیر و تشکر از حضور اعضای علاقمند به فرهنگ نشر و توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن و معارف اسلامی در این جلسه نورانی اظهار داشت: قران کلام خدا و منشور جاوید اسلام است و نقش آن در تربیت انسان‌ها بی‌بدیل است.

 

Zavari Oghaf SZ56s2d02

 

وی اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن در سطح ایران و جهان اسلام و دنیا و معرفی اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به برنامه های قرآنی، افزایش تبادل فرهنگی در سایه قرآن در بین مسلمانان وایجاد زمینه وحدت؛ همگرایی و بیداری امت اسلامی حول محور قرآن از اصلی ترین اهداف برگزاری جلسات و محافل  قرآن کریم می‌باشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند سعادت و پیروزی جامعه و انسان‌ها در نزدیکی به قرآن و  تاکید نمود: فعالیت آشنایی با قرآن و معارف اسلامی  باید ما را به سمتی هدایت کند که با قرآن آشنا شویم و باید فعالیت‌های قرآنی به گونه‌ای باشد که نسل فعلی و آینده، عمل‌گرا باشند و نگاه و رفتار قرآنی داشته باشند.

 

محمد زواری بر کیفیت و اجرای طرح های قرآنی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های قرآنی را می‌توان به نخبگان، فعالان قرآنی، موسسات قرآنی و تشکل‌های مردمی واگذار کنیم تا شاهد فعالیت‌های بهتر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان باشیم. چرا که بر اساس عقل و تجربه، یکی از اموری که سبب توفیق انسان برای انجام خدمات و کارهای بزرگ می‌گردد ارتباط دائمی و انس مداوم و مستمر با منبع نور و کلام وحی است.

 

وی همچنین در ارتباط با اهداف این کارگروه افزود: اگر ما بخواهیم توانمندسازی را در موسسات علوم قرآنی ایجاد کنیم باید برنامه‌های مدون را ساماندهی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم. از تمام افکار و اندیشه‌های مدیران موسسات و مراکز علوم قرآنی در ارتباط با فعالیت علوم قرآنی و معارف اسلامی استفاده کنیم و شیوه‌های آسیب شناسی فعالیت‌های قرآنی و توانمندسازی را بشناسیم و بر مبنای آن کار را انجام دهیم.

 

زواری خاطرنشان کرد: مطرح کردن کارکردهای مختلف وقف یکی دیگر از وجوهی است که باید در مورد آن فعالیت صورت بگیرد، حالا یکی از وجوه این وقف،‌ وقف قرآنی است چراکه وقف قرآنی بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی خواهد بود، و لذا تاسیس دارالقرآن کریم در گسترش ترویج فعالیت‌های قرآنی و آشنا کردن اقشار مختلف مردم با مفاهیم این کتاب آسمانی و نیز انس و الفت با آن نقش بسیار مهمی برعهده خواهد داشت. باید تلاش کنیم تا ارزش‌های اسلامی و فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شده. ما پیگیر کار هستیم تا یک موقوفه مشارکتی در زمینه ترویج وقف قرآنی در این شهرستان ایجاد شود و در این زمینه از کلیه  مسئولان و اقشار مخلف مردم شهرستان زرند جهت احداث ساختمان دار‌القرآن کریم در این شهرستان دعوت و یاری می طلبیم.

 

وی در خاتمه با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ترویج فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: رسانه‏‌ها می‎توانند به عنوان اساسی‌ترین مرجع درج و انتقال خبر در روشنگری مردم و تبیین ضرورت وقف‌های قرآنی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

 

در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه پیرامون مسائل و مشکلات موسسات و مراکز علوم قرآنی فعال در سطح شهرستان مطالبی را بیان نمودند و خاطر نشان کردند: باید به دنبال ایده و روش‌های جدید برای بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه باشیم و در این راستا مؤسسات و مراکز علوم  قرآنی باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند و در کنار فعالیت‌های سنتی، از شیوه‌های نوین و جدید برای ورود قرآن به متن جامعه و اثرگذاری بیشتر آموزه های دینی در زندگی مردم استفاده شود و در کنار آن، همه ما باید با نگاه حمایتی و علمی مشوق به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی داشته باشیم.

 

انتهای پیام / اکبر ابراهیمی زرندی