تحلیلی بر انتخابات پنجم شورای اسلامی زرند

آزمون سخت مجمع پویندگان طریق ولایت زرند

نباید فراموش کرد باختن در هر انتخاباتی موجب اختلاف داخلی و جدا شدن عده‌ای از هر تشکلی خواهد بود چرا که عده‌ای همیشه نان به نرخ روز می‌خورند و تشکیلات پویندگان جدا از این قاعده نیست و اگر پوسته پویندگان در انتخابات شورا کوچک‌ترین ترکی بردارد به سختی می‌تواند پس‌لرزه‌های انتخابات مجلس را تحمل کند. شاید مرور موضع‌گیری‌های مخالفان مجمع پویندگان در انتخابات ۹۴مجلس گواه این ادعا ‌باشد.

امسال برای اولین بار تعدادی از فعالان مدنی برای ورود به شورا شهر، اراده‌ کرده‌اند با برند (نشان) تشکیلاتی که به طیف اصلاح‌طلبان گره خورده است وارد کارزار انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۹۶ شوند؛ هرچند که مجمع حزب‌الله و پویندگان طریق ولایت با مدیریت محمدعلی عرب‌نژاد تا به حال تجربه رسمی ورود به انتخابات شورای شهر را نداشته و  مطالب ذیل در قالب یک تحلیل راهبردی و دلسوزانه هرچند تلخ ارائه می‌گردد.

 

Poyandegan SZ52232s025

 

صدای زرند؛ حسن ضیاءالدینی: هر تشکل و گروهی حق دارد با تابلوی خود وارد انتخابات شود ولی هسته‌های مرکزی این احزاب و گروه‌ها باید بدانند اگر نتوانند با توجه به وزن خود در کسب کرسی‌های مورد نظر موفق باشند در افکار عمومی دچار خسران سیاسی می‌شوند چرا که جبران  کردن آن، انرژی مضاعفی از آن‌ها خواهد گرفت و تبعاتی که در طول زمان، گریزی از آن‌ها نیست.

 

اما…

 

مطمئناً با رونمایی از لیست ۷نفره مجمع پویندگان برای انتخابات شورای شهر بی‌شک احمد محمدی می‌داند در صورت پیروزی این لیست، دانشجوی سابق مهندسی الکترونیک دانشگاه علم و صنعت تهران باید از کرسی شهرداری خداحافظی کند؛ چرا که اختلاف سلیقه زیادی بین ایشان و بعضی از سران پویندگان وجود دارد.

 

در یک نگاه تحلیلی، اظهر من الشمس است که محمدی نمی‌تواند در این زمینه “تنها جانب توکل” را بگیرد،خواه ناخواه تدابیری می‌اندیشد. آزمون سخت پویندگان دقیقاً از همینجا شکل می‌گیرد.

 

واقعیت این است که نمی توان با انگشت گذاشتن بر کم‌کاری مدیریت فعلی شهرداری در مسائل زیربنایی و اتهام پرکاری صرف در مسائل فرهنگی با چاشنی تحت شعاع قرار دادن مسائل اساسی شهر، رای شهروندان زرندی را به سبد آرای خود ریخت و اگر فرد یا افرادی از این لیست -نه مجموعه پویندگان- غیر از این می‌اندیشند سخت در اشتباه هستند.

 

اولاً؛ اگر این اتهام به مجموعه شهرداری وارد باشد قبل از اینکه آتشش دامان مدیران شهرداری و شورای شهر فعلی را بگیرد،خرمن پویندگان را می‌سوزاند چرا که اگر سه راس مدیریت شهرستان را شهردار، فرماندار و نماینده تعریف کنیم دو ضلع این مثلث از پویندگان برخواسته‌اند!!

 

ثانیاً؛ باید قبول کرد که محمدی توانسته ‌است رضایت نسبی شهروندان زرند را جلب کند. تعامل عالی با رسانه‌ها، حضور پر حرارت در شبکه‌های اجتماعی، توپ‌اندازی عالی به زمین گذشته و در کنار اینها اضافه کنید زبانی رسا و لین و استفاده از مشاورانی فوق‌العاده از او انسانی متفاوت با ۲سال قبل ساخته است.

 

ثالثاً؛ اگر بنا به انگ زدن باشد با جریان‌ خبری که تا به حال مدیریت شهری توانسته است در اذهان عمومی جا بیندازد، دست مدیران شهرداری به نسبت بازتر و در عین حال مستندتر است؛ به قول معروف در دعوا حلوا که خیرات نمی‌کنند!

 

از شواهد و قرائن چنین بر می‌آید، پویندگان بدترین زمان را برای ورود به شورای شهر انتخاب کرده‌اند. شهرداری که شهروندان از او کارها دیده‌اند و یا در رسانه‌ها خوانده‌اند و منتخب ۵ دوره مردم شهرستان در مجلس بارها از او تمجید کرده است -ایشان در آخرین اظهار نظر گفته اند: متاسفانه شرایط سخت مالی و عدم واریز عوارضات آلایندگی از سوی کارخانجات و نهادهای صنعتی شهرستان مشکلاتی را برای شهرداری بوجود آورده است- سیستماتیک ارابه‌ی قدرت محمدی را با شتاب مضاعف به پیش می‌تازاند!

 

نباید فراموش کرد باختن در هر انتخاباتی موجب اختلاف داخلی و جدا شدن عده‌ای از هر تشکلی خواهد بود چرا که عده‌ای همیشه نان به نرخ روز می‌خورند و تشکیلات پویندگان جدا از این قاعده نیست و اگر پوسته پویندگان در انتخابات شورا کوچک‌ترین ترکی بردارد به سختی می‌تواند پس‌لرزه‌های انتخابات مجلس را تحمل کند. شاید مرور موضع‌گیری‌های مخالفان مجمع پویندگان در انتخابات ۹۴مجلس گواه این ادعا ‌باشد.

 

مهمتر از همه اینها، لیستی در انتخابات شورا می تواند رای بیشتری به سبد خود بریزد که فارغ از نگاه سیاسی، حاوی راهکارهای عملیاتی برای توسعه مبلمان شهری باشد؛ چرا که دنیای سیاست دنیای معامله و بد و بستان است امروز خیابان های خاکی شهرک امام، زیتون، فرهنگیان و… همچنین چاله‌های خیابان چمران، فلسطین، باهنر، بهشتی، مصلی و… را با چانه زدن سیاسی نمی‌توان آسفالت و پر کرد. باید عوارضی که از کارخانجات و… گرفته می‌شود چاره این مشکلات شود تا ملت مجبور نباشد “هر سال” به زیربندی‌کارها مراجعه کنند.

 

دهشتناک‌ترین نتیجه‌ای که می‌توان از انتخابات اردیبهشت ماه تصور کرد این نکته است که اگر مهندس محمدی با “بداخلاقی‌های” سیاسی وارد این گود شود و خط دوستی وی بااصلاح‌طلبان “خط بخورد” سال ۹۸ فاجعه آمیزترین سال برای مجمع حزب‌الله و پویندگان طریق ولایت خواهد بود. پس بهتر است عقلای مجمع در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند تا انتخابات شورا با کمترین ضریب خطا مدیریت شود.

 

 

انتهای پیام/