در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند مطرح شد:

۲ سالن قالی بافی در روستاهای داهوییه و گتکوئیه احداث می گردد

در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند، پس از بررسی مطالعات طرح های توسعه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شهرستان، مقرر گردید دو سالن قالی بافی با ظرفیت ۳۰ دار قالی در روستاهای داهوییه و گتکوئیه احداث گردد.

در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند، پس از بررسی مطالعات طرح های توسعه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شهرستان، مقرر گردید دو سالن قالی بافی با ظرفیت ۳۰ دار قالی در روستاهای داهوییه و گتکوئیه احداث گردد.

 

eghtesad zarand vezaret keshvar 2


به گزارش صدای زرند، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان زرند با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) به عنوان معین منطقه زرند و کوهبنان در وزارت کشور برگزار گردید.

 

در این جلسه پس از بررسی مطالعات طرح های توسعه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شهرستان زرند و با عنایت به حمایت معین منطقه از مراکز آموزشی، مقرر گردید دو سالن قالی بافی با ظرفیت ۳۰ دار قالی در روستاهای داهوییه و گتکوئیه زرند احداث گردد.

 

همچنین مقرر گردید مطالعات احداث صندوق های خرد توسعه روستایی با هدف توانمندسازی روستاییان انجام شود.

 

در طرح های بلند مدت نیز مقرر گردید با همکاری جهاد کشاورزی استان مطالعات لازم در خصوص تولید، اشتغال و بهره وری یکصد میلیون متر مکعب آب در شهرستان زرند بعمل آمده و زمینه صرفه جویی و توسعه صنایع پائین دستی فولاد را فراهم آورد.

 

همچنین مقرر گردید کلیه روستاها نسبت به راه اندازی شورایاری های محله و مساحد همراه با تشکیل صندوق های خرد توسعه روستایی توسط فرمانداری اقدام نمایند.

 

به گزارش صدای زرند، استان کرمان با مراکز جمعیتی متعدد، تنوع اقلیمی، وجود مناطق وسیع کویری و نیز کوهستان های عظیم و گسترده، توزیع عادلانه امکانات و خدمات در آن را به یکی از چالش های اساسی و حساس استان تبدیل کرده است.

 

توانایی های بالقوه و متنوع استان و ضرورت استفاده بهینه از این توانایی ها در جهت رشد و توسعه متوازن، از عمده مباحث مطرح و لازم در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید؛ در همین راستا جهت تحقق کاهش عدم تعادل های منطقه ای، استان کرمان به ۸ زون اقتصادی تقسیم بندی گردیده است که شهرستان های زرند، کوهبنان و راور در منطقه ۵ این تقسیم بندی قرار دارند.

 

انتهای پیام/

روابط عمومی استانداری کرمان