مدیرکل شیلات کرمان عنوان کرد:

تولید ۲۳۰۰ تن انواع آبزیان در استان کرمان/ ۱۴ درصد از برنامه ‎زمان‎بندی جلوتر هستیم

مدیرکل شیلات و آبزی‎پروری استان کرمان گفت: این استان با تولید ۲ هزار و ۳۰۰ تن از انواع آبزیان، ۱۴ درصد از برنامه ‎زمان‎بندی جلوتر است.

به گزارش صدای زرند، رها ابوالقاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی توسعه شیلات در این شهرستان اظهار داشت: در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده، توسعه آبزی‎پروری به عنوان یکی از اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی استان کرمان تدوین شده است.

 

وی بیان داشت: برنامه رسیدن به تولید ۲ هزار و ۳۰ تن از انواع آبزیان در سال جاری در دستور کار مدیریت شیلات استان قرار گرفت که با توجه به میزان تولید آبزی‎پروری تاکنون نشان می‎دهد که ۱۴ درصد از میزان تعهد تولید افزایش یافته و میزان تولید آبزیان استان کرمان به ۲ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.

 

ابوالقاسمی تصریح کرد: زرند یکی از شهرستان‎های استان است که در سه بخش از ظرفیت بسیار بالایی در تولید آبزی‎پروری برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از رودخانه شور سیریز، استخرهای آب کشاورزی و قنات‎ها از جمله قنات شعبجره از جمله این ظرفیت‎ها هستند، افزود: گسترش آبزی‎پروری علاوه بر اشتغالزایی نقش مؤثری در تحقق برنامه ششم توسعه را دارد.

 

ابوالقاسمی عنوان کرد: با بررسی‎هایی که در شهرستان زرند صورت گرفته است، باید حدود ۲۰ درصد منابع آب در دسترس در راستای آبزی‎پروری استفاده شود که در این صورت تولید آبزی‎پروری در شهرستان به رقم قابل توجهی می‎رسد و از طرفی در ایجاد اشتغال هم نقش مؤثری دارد.

 

shilat

 

علی صادق‎زاده معاون فرماندار زرند نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شرایط و ظرفیت منطقه و اینکه شمار زیادی استخر ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، توسعه آبزی‎پروری در دستور کار قرار دارد.

 

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی» نامگذاری‌ شده است، توسعه آبزی‎پروری می‎تواند، نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

 

صادق‎زاده خاطرنشان کرد: مجموعه مدیران شهرستان زرند آمادگی دارند، تمام توان خود را در راستای توسعه آبزی‎پروری به کار گیرند تا از ظرفیت‎های موجود حداکثر بهره‎وری را ببرند.