بارش ۲۵ سانتی‌متری برف در زرند

رضا کرمی گفت: جاده‌های شهرستان زرند با توجه به بارش برف و یخبندان لغزنده است و رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. صدای زرند: رضا کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ با توجه به بارش برف علاوه بر اینکه سطح جاده‌های شهرستان زرند لغزنده است، سطح گردنه‌ها هم لغزنده شده […]

Keramiرضا کرمی گفت: جاده‌های شهرستان زرند با توجه به بارش برف و یخبندان لغزنده است و رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

صدای زرند: رضا کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ با توجه به بارش برف علاوه بر اینکه سطح جاده‌های شهرستان زرند لغزنده است، سطح گردنه‌ها هم لغزنده شده است.

وی ابراز داشت: با توجه به بارش برف رانندگان زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند، زیرا در مواقع ضروری باید از زنجیر چرخ استفاده شود.

فرماندار زرند عنوان کرد: بارش نخستین برف زمستانی از شامگاه دوشنبه در مناطق مختلف شهرستان زرند چهره بسیاری از روستاهای این شهرستان را سفیدپوش کرده است.

کرمی افزود: این بارندگی در زرند که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و دامداران منطقه شده است و بسیاری از مردم که مدت‌ها قبل منتظر بارش برف و باران بودند، نماز شکر به جا آوردند.

وی تصریح کرد:‌ ارتفاع بیش از ۲۵ سانتی‌متری برف در دهستان‌های سربنان، دشتخاک و حتکن طی چند سال اخیر کم سابقه بود و خوشحالی مردم را به دنبال داشت.

کرمی با بیان این که بارش برف تاثیر بسیار مثبتی در روحیه مردم شهرستان زرند گذاشته است، افزود: با توجه به این که شهرستان زرند قطب کشاورزی استان کرمان محسوب می‌شود، این بارندگی‌ها تاثیر بسزایی در رونق این حوزه دارد و موجب امیدواری مردم شده است.

فرماندار گفت: بارش برف از بامداد دوشنبه در شهرستان زرند آغاز شد و به صورت متناوب ادامه داشت و بیشترین بارش برف مربوط به روستاهای سربنان، دشتخاک، رشک‌ها، حتکن و جرجافک بود و میانگین بارش برف در دیگر مناطق شهرستان زرند ۲۵ سانتی‌متر است.

کرمی درباره وضعیت رفت و آمد در راه‌های شهرستان زرند ابراز داشت: همه راه‌های مواصلاتی شهرستان زرند در محورهای اصلی و فرعی باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد و تاکنون هم گزارشی مبنی بر وقوع حوادث جاده‌ای اعلام نشده است.

وی با اشاره به حضور گروه‌های راهداری در محورهای زرند به کرمان، زرند به رفسنجان، زرند به راور و گردنه‌های ده‌علی‌رضا و عیسی‌آباد گفت: این گروه‌ها پس از بارش برف به بازگشایی جاده‌ها و امدادرسانی پرداختند.

کرمی با بیان اینکه بارش شدید باران موجب کندی عبور و مرور و لغزندگی و یخ‌زدگی برخی جاده‌های زرند شده است به رانندگانی که قصد عبور از گردنه‌های ده‌علی‌رضا و عیسی‌آباد را دارند، توصیه کرد که زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/