خنجری، فرماندار زرند:

غذاهای سنتی در سفره ما ایرانیان جایگاه خاصی دارد

جشنواره پخت غذای سنتی در روستای بهاآباد زرند برگزار شد. در این مراسم باشکوه که با اجرای چندین برنامه فرهنگی و هنری همراه بود بانوان شرکت‌کننده در این جشنواره به منظور ترویج غذاهای سالم، سنتی و محلی با استفاده از مواد غذایی که از ارزش غذایی بالایی برخوردار بودند با پخت انواع غذاها و دسرها هنر خود را به نمایش گذاشتند.

همزمان با دومین روز ایام الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، به همت حوزه مقاومت بسیج جواد الائمه (ع) و پایگاه مقاومت حضرت زینب (س) با حضور حبیب‌الله خنجری فرماندار، سرهنگ شاهرخی فرمانده سپاه، حسن زاده بخشدار و تنی چند از مسئولین اجرائی شهرستان زرند و اهالی مومن و متعهد  روستای بهاءآباد جشنواره پخت غذای سنتی در محل حسینیه این روستای شهیدپرور برگزار شد.

 

JashnvareGhaza SZ541ssds01

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، در این مراسم باشکوه که با اجرای چندین برنامه فرهنگی و هنری همراه بود بانوان شرکت‌کننده در این جشنواره به منظور ترویج غذاهای سالم، سنتی و محلی با استفاده از مواد غذایی که از ارزش غذایی بالایی برخوردار بودند با پخت انواع غذاها و دسرها هنر خود را به نمایش گذاشتند.

 

حبیب‌الله خنجری فرماندار  زرند در آیین افتتاحیه این جشنواره ضمن تبریک طلوع طلیعه‌ی تابناک دهه‌ی خحسته فجر اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، رویدادی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ بزرگ ملت ماست که تاریخ و سرنوشت این ملت را دگرگون کرد چون این انقلاب مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی است.

 

فرماندار زرند با ابراز خوشحالی برای برگزاری جشنواره و الگو قراردادن غذاهای نمونه سنتی و با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی منجر به ایجاد شور و نشاط، ایجاد انگیزه برای پخت غذاهای سالم در بانوان می‌شود، تصریح نمود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج مصرف غذای سالم در جامعه و ترویج  فرهنگ غذای سالم به ویژه غذاهای سنتی، آشنایی با تجربیات و آموخته‌های دیگران و تنوع غذاهای اصیل محلی  هست.

 

وی با اشاره به اینکه غذاهای سنتی در سفره ما ایرانیان جایگاه خاصی دارد، گفت: از نظر سلامت غذایی، غذاهای سنتی و بومی محلی علاوه بر تنوع غذایی از کیفیت و ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند در خاتمه سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره  از عموم امت خداجوی و شهیدپرور منطقه خواست با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن یک بار دیگر شکوه همبستگی ملی و اقتدار ایرانی را در مقابل استکبار جهانی بنمایش بگذارند.

 

شایان ذکر است در پایان این مراسم توسط مسئولین شرکت‌کننده به نفرات برتر این جشنواره هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.

 

انتهای پیام / خبرنگار: اکبرابراهیمی زرندی