امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس:

معدن خمرود زرند احیاء و راه‌اندازی می‌شود

امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال احیاء و راه‌اندازی معدن خمرود، راه‌اندازی افق‌های جدید در معادن و ایجاد جبهه جدید تولید برای امنیت شغلی آینده کارگران هستیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال احیاء و راه‌اندازی معدن خمرود، راه‌اندازی افق‌های جدید در معادن و ایجاد جبهه جدید تولید برای امنیت شغلی آینده کارگران هستیم.

 

amiri kouhbanan

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، دکتر “حسین امیری” ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان با امام جمعه کوهبنان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان اظهار داشت: طی چند سال اخیر که رهبری سیاست‌گذاری سال را مشخص کردند و همواره بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند، اقدامات خوبی در راستای اقدام و عمل مشهود است.

 

وی ادامه داد: در استان کرمان به صورت پایلوت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال اجراست و با تلاش مجمع نمایندگان استان کرمان در بحث مثلث توسعه، این مهم در بحث اقتصاد مقاومتی انگیزه ایجاد کرد و سبب شد تا ظرفیت‌های استان مورد شناسایی و برنامه‌ریزی بهتر قرار گیرند.

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی استان کرمان به هشت منطقه تقسیم و برای پیشرفت کار هر منطقه به یک دستگاه و موسسه واگذار شده است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این تقسیم‌بندی ظرفیت‌های استان در قالب مثلث توسعه بهتر و بیشتر شناسایی می‌شوند که شهرستان کوهبنان در بحث معادن سرب و روی با حضور سرمایه‌گذار کارهای خوبی در حال انجام است و به دنبال فعال کردن شهرک صنعتی هستیم.

 

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق بهتر اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد فعال و جلساتی با حضور استاندار، رئیس دانشگاه آزاد کشور و رئیس دانشگاه آزاد استان برگزار شده تا ظرفیت‌ها و امکانات موجود در شهرستان کوهبنان شناسایی و کار اجرایی شود.

 

وی ابراز داشت: در کنار دانشگاه آزاد برای تحقق اقتصاد مقاومتی، شرکت میدکو مجری طرح در شهرستان‌های شمالی از جمله کوهبنان بوده و یکی از معاونان استاندار مسئول طرح اقتصاد مقاومتی کوهبنان شده است.

 

امیری ادامه داد: رئیس دانشگاه آزاد کرمان در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نظارت دارد که در راستای کشت گیاهان دارویی، زرشک، زعفران و گل محمدی در کوهبنان در حال اجرای کار است و به دنبال هستیم تا بسته‌بندی زعفران نیز با برند اختصاصی دانشگاه آزاد صورت پذیرد.

 

امیری ادامه داد: چند‌ روستا در شهرستان‌های زرند و کوهبنان از جمله خانمکان، گتکوئیه، بهشت وحدت و داهوئیه به عنوان پایلوت در اختیار شرکت میدکو قرار گرفته تا هر روستا به شهرک تولیدی و هر خانه به یک واحد تولیدی مبدل شوند.

 

وی تاکید کرد: مقرر شده در این روستاها در بحث دوخت لباس کارگران شرکت میدکو به صورت پایلوت فعالیت کنند، ضمن اینکه در نشستی با کوهبنانی‌ها و ده علی‌های مقیم کرج مقرر شد نسبت به تولید کفش مورد نیاز شرکت میدکو اقدام شود که بازاریابی و فروش محصول بر عهده شرکت میدکو است.

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دیدارهای مختلف با معاونان اول و حقوقی رئیس جمهور به دنبال رفع مشکلات مربوط به معادن و حقوق کارگران هستیم و در مرحله اول مقرر شد توسط بانک مرکزی ۱۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شود که متأسفانه به دلیل عدم انگیزه مسئولان فولاد و تعلل بانک‌ها این امر محقق نشد.

 

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت زغال به کار گرفته‌ایم و اخیرا ذوب آهن با افزایش ۴۰ درصدی قیمت زغال از ابتدای سال ۹۶ موافقت کرده است.

 

امیری افزود: همچنین به دنبال احیا و راه‌اندازی معدن خمرود، راه‌اندازی افق‌های جدید در معادن و ایجاد جبهه جدید تولید برای امنیت شغلی آینده کارگران هستیم.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: به منظور رفع مشکلات مربوط به حقوق و مزایای کارگران مبلغی در اختیار شرکت قرار گرفت و همچنین در صدد هستیم که ذوب آهن تا قبل از عید نوروز با شرکت زغالسنگ تسویه کند تا در راستای پرداخت حقوق و مزایای کارگران با مشکلی مواجه نشویم.

 

وی گفت: با توجه به بحث افزایش قیمت زغال وضعیت معادن رو به بهبود خواهد بود و پرداخت حقوق و مزایای کارگران به سهولت انجام می‌شود، علاوه بر اینکه بحث حقوق بازنشستگان نیز در مجلس پیگیری و طبق آخرین مصوبه حقوق و مزایای بازنشستگان شرکت فولاد کشور از ابتدای سال ۹۶ با مدیریت وزارت کار اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/