رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند:

رفع مشکل بیکاری با همبستگی کلیه نهادها و دستگاه‌ها قابل اجرائی است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند در حاشیه افتتاح کارگاه آموزش مهارتی در روستای جلال آباد زرند گفت: رفع مشکل بیکاری با همبستگی کلیه نهادها و دستگاه‌ها قابل اجرائی است.

مداحی‌نژاد رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند در حاشیه افتتاح کارگاه آموزش مهارتی در روستای جلال آباد زرند گفت: رفع مشکل بیکاری با همبستگی کلیه نهادها و دستگاه‌ها قابل اجرائی است.

 

fani herfei zarand

 

به گزارش صدای زرند، در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور امام جمعه، نماینده مردم و فرماندار و مسئولین اجرایی شهرستان کارگاه آموزش مهارتی در روستای جلال آباد زرند، روستای پایلوت شهرستان به عنوان روستای بدون بیکار، مورد افتتاح رسمی قرار گرفت.

 

“مهرداد مداحی‌نژاد” رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند عنوان داشت: در راستای سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد تعهد این مرکز در بخش شهرستانی ستاد اقتصاد مقاومتی، آموزش روستائیان به ویژه توانمندی زنان روستایی را به سمت مشاغل خانگی در برنامه کاری خود قرار داده است و با عنایت به مصوبات شورای اشتغال استان هر شهرستان در یک روستا به طور ویژه به عنوان روستای بدون بیکار خدمات مربوط به زمینه‌سازی اشتغال را به مردم آن روستا را عرضه می‌نماید.

 

وی افزود: به همین منظور و با توجه به رایزنی‌های انجام شده در شهرستان زرند روستای جلال‌آباد به عنوان روستای مورد هدف این طرح قرار گرفته و این آموزش‌ها با همکاری دهیاری و پایگاه مقاومت بسیج و اهالی روستا آغاز گردیده که در ایام مبارک دهه فجر با حضور مسئولین ارشد شهرستان مورد افتتاح رسمی قرار گرفت.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند اظهار داشت: از آنجائی که آموزش روستائیان جزء سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان قرار دارد در حال حاضر تیم سیار آموزش روستایی این مرکز در شش روستای دیگر در حال فعالیت می‌باشد و بنا داریم تا پایان سال ۹۶ اکثر روستاهای شهرستان را تحت پوشش این آموزش‌ها قرار داده و با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و مهارتی جوانان و مردم روستا به ویژه زنان روستایی را با فرهنگ کار و کارآفرینی  آشنا نموده و آنان  را به سمت کارآفرینی و مشاغل صنایع دستی سوق دهیم.

 

مداحی‌نژاد اظهار داشت: در همین راستا همکاری و تعامل مناسبی با اداره منابع طبیعی شهرستان در این زمینه آغاز نموده‌ایم، اما باید اذعان داشت مشکل اشتغال  تنها با مهارت‌آموزی حل نخواهد شد که برای حل آن علاوه بر تغییر نگرش مردم به همبستگی همه نهادها ودستگاه‌های اجرائی نیاز است در هر مرحله هر دستگاه طبق رسالت سازمانی خود خدمات خود را ارائه نموده و گره‌گشای مشکلات جوانان باشند.

 

انتهای پیام/