برترین داوران دنیا در سال ۲۰۱۳

هاوارد وب در دنیای فوتبال به دلیل مواضع شفافش و اقتدارش در زمین مسابقه مورد احترام است. او مسلماً در پنج سال گذشته داور شماره یک فوتبال بوده است.

HavardWebهاوارد وب، داور انگلیسی برای دومین بار به عنوان برترین داور سال دنیا انتخاب شد.

صدای زرند: نویسندگان ورزشی و کارشناسان ۷۰ کشور و تمام کشورهای فوتبالی در بیست و هفتمین دوره انتخاب برترین ها که از سوی فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال برگزار می شد، برای معرفی برترین داور سال ۲۰۱۳ حضور داشتند. ۱۰ داور برتر از ۹ کشور مختلف معرفی شدند که سهم ایتالیا در این میان دو داور بود.

هاوارد وب، داور انگلیسی که در سال ۲۰۱۰ داور برتر شد و در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۹ به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفته بود، برای دومین بار توانست به عنوان برترین داور سال جهان انتخاب شود. هاوارد وب ۴۲ ساله از سال ۲۰۰۵ یک داور بین المللی شد و یکی از جوان ترین داورانی است که کارش را در لیگ برتر انگلیس شروع کرد. وی در سن ۲۷ سالگی به عنوان کمک داور کارش را شروع کرد و پس از سال ۲۰۰۳ به عنوان داور وسط در رقابت های لیگ برتر قضاوت کرد.

وی در دنیای فوتبال به دلیل مواضع شفافش و اقتدارش در زمین مسابقه مورد احترام است. او مسلما در پنج سال گذشته داور شماره یک فوتبال بوده است.

نیکولا ریزولی (ایتالیا) در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از اینکه در دو سال گذشته در رده های هشتم و دهم قرار گرفته بود، پرش بلندی به جمع ۳ داور برتر سال داشت. وی در سن ۴۲ سالگی پیشرفت مداومی داشته است و از ویکتور کاسای داور مجارستانی (۳۸ ساله) که یکی از رقیبان سرسخت وب در سال های اخیر بوده، پیشی گرفته است. کاسای که در سال ۲۰۱۱ داور برتر شد، در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به ترتیب در رده های پنجم و چهارم قرار گرفت. جایگاه سوم وی در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که او در دنیای قضاوت فوتبال شناخته شده است. او سردسته نسل جوان داورانی مثل بریخ آلمانی یا چاکیر ترکیه ای و همچنین پدرو پروئنکا است.

 فهرست ۱۰ داور برتر سال ۲۰۱۳ از نگاه فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال به شرح زیر است:

۱. هاوارد وب (انگلیس) : ۱۰۲ امتیاز

۲. نیکولا ریزولی (ایتالیا) : ۸۲ امتیاز

۳. ویکتور کاسای (مجارستان) : ۵۳ امتیاز

۴. فلیکس بریخ (آلمان) : ۴۲ امتیاز

۵. جونیت چاکیر (ترکیه) : ۲۰ امتیاز

۶. بورن کوئیپرس (هلند) : ۳۸ امتیاز

۷. پدرو پروئنکا (پرتغال) : ۳۵ امتیاز

۸. روشن ایرماتوف (ازبکستان) : ۲۹ امتیاز

۹. کارلوس ولاسکو کاربایو (اسپانیا) : ۲۲ امتیاز

۱۰. جیانلوکا روچی (ایتالیا) : ۱۷ امتیاز

انتهای پیام/