نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس خبرداد:

تامین تجهیزات سینما سیار از طرف وزارت ارشاد/ برگزاری نمایشگاه کرمان زیبا در داخل و خارج از کشور

امیری رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در تشریح جزئیات بیشتر از توافقات نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیرارشاد گفت: تجهیزات سینما سیار از طرف وزارت ارشاد برای شهرستان های که سالن آماده داشته باشند، تامین می شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در تشریح جزئیات بیشتر از توافقات نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیرارشاد گفت: تجهیزات سینما سیار از طرف وزارت ارشاد برای شهرستان های که سالن آماده داشته باشند، تامین می شود.

 

AMIRI

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری” نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران گفت: همایش بین المللی شناخت ظرفیت‌های میراثی و گردشگری استان کرمان با مشارکت استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از توافقات این نشست بود.

 

وی افزود: مقرر شد که در این همایش محققین داخلی و خارجی با ارائه مقاله، ظرفیت های استان را مورد کنکاش، بررسی و جمع آوری قرار دهند و  کارگروهی متشکل از این سه نهاد و مجمع نمایندگان این موضوع را پیگیری نماید.

 

امیری با اشاره به برگزاری نمایشگاه کرمان زیبا برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری کل استان در داخل و خارج اشاره و تصریح کرد: مقرر شد که در داخل یک بسته کامل فرهنگی میراثی و گردشگری آماده به صورت سیار در هر هفته در یک استان ارائه شود تا استان کرمان برای مردم ایران بیشتر شناخته شود.

 

وی ادامه داد: برای ارایه این نمایشگاه در خارج از کشور نیز توافق شد در هفته فرهنگی کشور در کشورهای مختلف که توسط رایزنی های فرهنگی ما در سفارتخانه ها برگزار می‌شود بسته فرهنگی، میراثی و گردشگری استان کرمان با اصلاحاتی ارائه شود، تا استان کرمان در خور ظرفیت‌های خود به جهانیان معرفی شود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس تاکید کرد: ظرفیت‌های میراثی و گردشگری کرمان از بسیاری از استانهای بنام و مشهور کشور در حوزه فرهنگی و گردشگری بیشتر است ولی مغفول مانده است.

 

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد طرح جامع گردشگری استان که همه ظرفیت های استان را در بر داشته باشد، آماده شود.

 

امیری از تدوین دانشنامه استان کرمان خبر داد و گفت: دانشنامه استان با پیش بینی حدود ۱۵ الی ۲۰ جلد به صورت کامل تهیه خواهد شد.

 

وی تامین تجهیزات سینما سیار از طرف وزارت ارشاد برای شهرستان های که سالن آماده داشته باشند را از دیگر توافقات نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر ارشاد برشمرد و گفت: همچنین تاکید شد فیلم مستند استان کرمان شامل کلیه ظرفیتهای استان و با سوژه های مشخص تهیه شود.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در پایان گفت: توافقات نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را جهت عملیاتی شدن و طرح موضوع، برای استاندار، مدیران کل شمال و جنوب استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرمانداران استان کرمان ارسال نموده ایم.

 

انتهای پیام/