در جلسه کمیسیون گردشگری شهرستان زرند مطرح شد:

حمایت از گردشگری موجب اشتغال پایدار خواهد شد

ظهر امروز جلسه کمیسیون گردشگری زرند با حضور اعضا در واحد بوم گردی تیفیک خانوک زرند برگزار شد.

جلسه کمیسیون گردشگری زرند با حضور اعضا در واحد بوم گردی تیفیک خانوک زرند برگزار شد.

 

hemayat az gardeshgari951130 8


به گزارش صدای زرند، مهندس “رضا نورالدینی” معاون برنامه ریزی فرمانداری زرند با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی برگزیده شد و با هدف رسیدن به این مهم ستادهای اقتصاد مقاومتی در شهرستان های مختلف تشکیل می شود و در این راستا تاکنون ۱۸جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در زرند برگزار شده است و ماحصل این جلسات خروجی های خوبی بوده است که واحدهای بوم گردی به عنوان یکی از این خروجی ها به همت میراث فرهنگی در شهرستان زرند رونق خوبی به خود گرفته است.

 

نورالدینی با بیان اینکه در سال ۹۵ سه واحد بوم‌گردی در شهررستان زرند راه‌انداز شد است، گفت: امید این را داریم که با همت مسئولین نزدیک به ۱۰ واحد بوم‌گردی در کل شهرستان راه‌اندازی شود تا بتوانیم در ایام نوروز میزبان مهمانان نورزی باشیم. زرند به عنوان یکی از اولین شهرستان های است که واحدهای بوم گردی در آن راه اندازی شده است و به عنوان یک مثال می‌توان به بیش از ۲۰۰ گردشکر داخلی و خارجی که در واحد بوم گردی دشتخاک حضور یافتند، اشاره کرد.

 

ایشان افزود: جاذبه‌های گردشگری زیادی در زرند وجود دارد که امیدواریم با فعالیت‌های که انجام می‌دهیم بتوانیم زرند را به دیگر هموطنان در کشور بشناسانیم.

 

معاون فرماندار زرند با اشاره به امکانات گردشگری در شهرستان زرند و استان کرمان بیان داشت: بسیاری از کشورها در جهان هستند که امکانات و ظرفیتی بسیار کمتر از ایران دارند اما با فعالیت در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند و ما نیز در شهرستان زرند می‌توانم با  فعالیت در این حیطه موجب اشتغالزایی برای جوانان شهرستان شویم.

 

“محمد اسلامی” رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند نیز در این جلسه گفت: به پیگیری‌های مدیر کل میراث فرهنگی استان و از بخش تسهیلات استانی یانک مسکن زرند وام‌هایی به واحدهای بوم‌گردی خواهند داد تا با رونق این واحد بتوانیم شاهد رونق گردشگری در شهرستان زرند باشیم.

 

ایشان با اشاره به اقتصاد مقاومتی و اهمیت صنعت گردشگری در این زمینه گفت: وقتی جلسات اقتصاد مقاومتی در واحدهای بوم‌گردی برگزار می‌شود بهتر می‌توان در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت کرد. در بخش صنایع بزرگ ما باید سرمایه‌گذاری میلیاردی داشته باشیم اما سرمایه‌گذاری در گردشگری نیاز به این سرمایه‌گذاری‌ها ندارد و یک واحد بوم‌گردی اشتغالزایی خوبی برای یک منطقه دارد. هم اکنون با پیگیری‌های فرمانده سپاه زرند واحدهای بوم‌گردی از طریق طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط سپاه نیز حمایت خواهند شد.

 

وی همچین به صنعت تولید سوهان در زرند اشاره کرد و گفت: تولید سوهان در زرند هم فعالیتی در راستای اقتصاد مقاومتی است که هم‌اکنون کارگاه‌های تولیدی سوهان در زرند با استاندارد خوب بهداشتی در زرند در حال فعالیت می‌باشند که اشتغال‌زایی نسبتاً خوبی هم برای شهرستان به همراه داشته است.

 

وی با بیان اینکه در زرند اتحادیه تولید سوهان وجود ندارد اظهار داشت: با توجه به اتفاقات خوبی که در مورد سوهان زرند افتاده است و این محصول به ثبت ملی رسیده است باید اتحادیه تولید سوهان در زرند برای حمایت از این محصول راه‌اندازی شود. حتی در واحدهای بوم‌گردی می‌توان با هزینه کم واحدهای تولید سوهان و عرقیجات گیاهی ایجاد کرد.

 

مهندس باصره رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند نیز با اعلام آمادگی برای فعالیت‌های صنایع دستی و گردشگری نظیر قالیبافی و سوهان‌پزی گفت: بسیار خوب است که در بحث قالیبافی بیشتر تمرکز شود و با فعالیت و مطالعات بیشتر باید بتوانیم در زمینه‌ی تولید انبوه سوهان بیشتر فعالیت کنیم.

 

ایشان گفت: برای اینکه بتوانیم اتحادیه سوهان‌پزان را در شهرستان داشته باشیم باید واحدهای سوهان‌پزی افزایش یابد و ما می‌توانیم با تخفیف ویژه به تمامی واحدهای شیرینی‌پزی مجوز کارگاه تولید سوهان بدهیم تا بتوانیم اتحادیه سوهان‌پزان را نیز در شهرستان زرند داشته باشیم

 

سرهنگ شاهرخی فرمانده سپاه زرند نیز در این جلسه حضور داشت و در سخنانی در حمایت از صنعت گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند گفت: تولید سوهان در زرند ثبت ملی شده است که اگر بخواهیم بازار داخل را در نظر بگیریم با با تولیدات خانگی و صنعتی می‌توانیم در این زمینه قدم برداریم.

 

شاهرخی همچنین گفت: همفکری و اجماع دو تفکر زمان‌بر است اما اگر در زمانی مورد نظر به یک خروجی فکر برسیم کار ما بهتر انجام خواهد شد، پس باید در مورد صنایع دستی شهرستان هم اینگونه عمل کنیم.

 

ایشان اظهار داشت:‌ برای سوهان کار چندانی انجام نشده است و نیاز به تبلیغات بیشتر در مورد این محصول می‌باشد و باید تبلیغات رسمی و غیررسمی در مورد این محصول انجام شود و حتی باید کسانی را که برای ایجاد واحدهای تولیدی سوهان درخواست وام می‌دهند را حمایت و به سرعت کار آن‌ها را انجام دهیم.

 

hemayat az gardeshgari951130 1

hemayat az gardeshgari951130 3

hemayat az gardeshgari951130 4

hemayat az gardeshgari951130 6

hemayat az gardeshgari951130 7

hemayat az gardeshgari951130 8

 

انتهای پیام/