دکتر امیری در گفتگو با صدای زرند:

در نشست با وزیر کار توافقاتی برای پرداخت معوقات کارکنان زغالسنگ انجام شد

دکتر امیری اظهار داشت: با پیشنهاد بنده قرار شد که وزارتخانه کمک کند که بانک رفاه کارگران تسهیلاتی به شرکت زغال سنگ بپردازد و ذوب آهن و صندوق هم مبلغی به هر صورت به شرکت پرداخت نمایند. امیدواریم که این امر محقق شود و در مجموع وزیر کار نیز تاکید داشت باید پیش از عید فکری بشود. چند روز پیش نیز وزیر تعاون معاون اقتصادی خود را مامور کرده بود که نشستی با مسولان ذوب آهن داشته باشیم.

دکتر حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صدای زرند، توافقات انجام شده در نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت معوقات کارکنان زغالسنگ را تشریح کرد.

 

Amiri Rabie SZsd203056001

 

دکتر حسین امیری خامکانی در این باره گفت: به دنبال پیگیری‌های متعدد که در روزها و هفته‌های گذشته در خصوص زغالسنگ داشتم روز گذشته نیز دیداری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم.

 

وی اضافه کرد: با پیشنهاد بنده قرار شد که وزارتخانه کمک کند که بانک رفاه کارگران تسهیلاتی به  شرکت زغال سنگ بپردازد و ذوب آهن و صندوق هم مبلغی به هر صورت به شرکت پرداخت نمایند. امیدواریم که این امر محقق شود و در مجموع وزیر کار نیز تاکید داشت باید پیش از عید فکری بشود. چند روز پیش نیز وزیر تعاون معاون اقتصادی خود را مامور کرده بود که نشستی با مسولان ذوب آهن داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در این نشست که در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده بود بحث‌های متفاوتی شد و مسئولان ذوب‌آهن متعهد شدند که یک حقوق را پرداخت کنند و تا قبل از عید نیز با شرکت زغالسنگ تسویه بمایند.

 

امیری تأکید کرد: از آن جلسه تا امروز بنده به صورت مکرر با معاون اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، مسئولان شرکت زغالسنگ و صندوق فولاد و همچنین مسئولان دیگر پیگیر بودم که در ادامه آن پیگیری‌ها روز گذشته نیز دیداری با وزیر کار داشتم.

 

امیری ادامه داد: در این دیدار وزیرکار با مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مدیرعامل صندوق فولاد که شرکت زغالسنگ زیرمجموعه آن‌هاست و با معاون اقتصادی خود و قائم مقام وزارتخانه به صورت جداگانه برای حل این مشکلات تلفنی صحبت کرد.

 

وی تصریح کرد: راهکارهایی پیشنهاد شد که در نهایت وزیر تعاون قول داد سه‌شنبه نشست دیگری با حضور مسوولان ذوب‌آهن، مسئولان صندوق فولاد و
معاونین خود داشته باشند.

 

امیری گفت: همچنین امروز بعد از نشست با وزیر کار طی تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت زغال سنگ به یک راهکار تلفیقی از ذوب‌آهن و بانک رفاه رسیدیم.

 

وی تاکید کرد: وزیر کار در پی این توافقات از مسوولان خواستند که بررسی‌های خود را داشته باشند و در روز سه‌شنبه نشست دیگری برگزار کنند.

 

امیری خاطرنشان کرد: در پی تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران زغال‌سنگ و همینطور بازنشستگان تلاش‌های زیادی می‌شود تا مشکل حل شود و برای اینکه در این اوضاع اقتصادی صنعت زغال‌سنگ که عمده آن در زرند و کوهبنان است زمین‌گیر نشود پیگیری‌های روزانه و مستمر داریم.

 

انتهای پیام/