شهردار کوهبنان:

آموزش و فرهنگ سازی دو مقوله مهم در زمینه بازیافت و مدیریت پسماند است

شهردار کوهبنان در همایش همراه با کودکان مهربان با طبیعت گفت: آموزش و فرهنگ سازی دو مقوله مهم جهت ارتقاء بینش جامعه در زمینه بازیافت و مدیریت پسماند است.

شهردار کوهبنان در همایش همراه با کودکان مهربان با طبیعت گفت: آموزش و فرهنگ سازی دو مقوله مهم جهت ارتقاء بینش جامعه در زمینه بازیافت و مدیریت پسماند است.

 

MOHSENI
به گزارش صدای زرند، مهندس “یاسر محسنی” شهردار کوهبنان در همایش همراه با کودکان، مهربان با طبیعت در محل سینما آزادی زرند، ضمن پرداختن به اهمیت مبحث زباله بیان داشت: زباله جزء لاینفک زندگی انسان ها بوده وهست و زندگی کردن بدون تولید زباله امری غیر ممکن می باشد که نشان دهنده ی فراگیری و مهم بودن مبحث زباله است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته، سرانه تولید زباله بیشتر می باشد که این امر زنگ خطری برای کشورمی باشد.

 

وی ادامه داد: با وجود مضرات گسترده پسماند و باتوجه به اینکه نمیتوان به طور قاطع و کامل از تولید پسماند جلوگیری کرد، باید به مدیریت پسماند که بسیار قابل توجه می باشد پرداخته شود تا با راهکارها و روش های پربازده، تولید زباله و پسماند مدیریت شود تا اثرات سوء آن کاهش یابد.

 

شهردار کوهبنان اظهار داشت: استفاده از وسایل و اجناس با کیفیت که ماندگاری بیشتری دارد ،از جمله راهکارهایی ست که می توان در جهت مدیریت پسماند مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی افزود: بازیافت از جمله راهکارهای مهم مدیریت پسماند می باشد.پسماندی که تولید می شود باتفکیک زباله به صورت خشک و تر ،ازمبدا و در محل خانه ،کمک قابل توجهی به تسریع بازیافت و مدیریت پسماند می کند.

 

مدیریت پسماند مسئولیت و وظیفه یک ارگان و نهاد خاص نمی باشد و نباید تنها حوزه شهرداری را متولی امورات زباله دانست ، بلکه یک امر همگانی است که باید با همکاری مردم و سازمان های مربوطه، پاکیزگی ومدیریت پسماند انجام پذیرد.

 

مهندس محسنی اظهار داشت:آموزش مبحث بسیار مهم و مقدم بر همه ی فعالیت هاست به طوری که انجام هر کار و تولید هر چیزی نیازمند علم خاص خود و در نهایت نیازمند آموزش دقیق می باشد.

 

وی ضمن بیان اینکه خانواده و مدرسه دو کانون و دو رکن اساسی جامعه بشری هستند،افزود: آموزش، سطح اطلاعات و آگاهی افراد پیرامون بازیافت و مزایای آن را افزایش می دهد، دیدگاه و نگرش مردم جامعه وشهروندان را تغییر می دهد و به سمت هدف موردنظر که ارتقاء بینش مناسب درجهت همکاری در زمینه بازیافت و تفکیک از مبدأ است ،سوق می دهد،از این رو اطلاع رسانی و آموزش های عمومی از اولویت ویژه ای برخوردار است.

 

وی خاتمه داد:از خدمات آموزش وپرورش، آموزش مهارت زندگی به دانش آموزان است و آشنایی دانش آموزان باقوانین شهری وشهروندی یکی از این مهارت هاست که مدرسه به عنوان دومین کانون فرهنگ پذیری اجتماعی فرد بعد از خانواده در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

انتهای پیام/