بخش اول/ رییس شورای شهر زرند در نشست مطبوعاتی;

دفاع حاج مهدی از کارگران شهرداری زرند/ عدم پرداخت عوارض کارخانجات، ادارات و بعضی شهروندان/ شورای دور چهارم به دور از فضای رسانه ای

صبح امروز (۵ اسفند ماه) نشست مطبوعاتی رییس شورای شهر زرند با جمعی از اصحاب رسانه ️شهرستان زرند در محل شورای اسلامی شهر زرند برگزار شد.

صبح امروز (۵ اسفند ماه) نشست مطبوعاتی رییس شورای شهر زرند با جمعی از اصحاب رسانه ️شهرستان زرند در محل شورای اسلامی شهر زرند برگزار شد.

shora zarand 951205 3


به گزارش صدای زرند، “مهدی برهانی نژاد” رییس شورای شهر زرند در این نشست با ارائه گزارشی از محل درآمدهای شهرداری زرند، اظهار داشت: متاسفانه ما در بخش خدمات شهری تنها توانسته ایم ۵۰ درصد عوارض را از مردم دریافت کنیم و این رقم در بخش خدمات مهندسی و عوارض نوسازی تنها ۳۰درصد بوده است و مردم باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند ولی متاسفانه برخی از مردم به پرداخت نکردن عوارض خود افتخار هم می کنند.

 

وی با بیان عقب افتادگی پرداخت حقوق نیروهای شهرداری به مدت ۳ ماه و عدم پرداخت عیدی سال قبل این زحمتکشان گفت: امیدوارم امسال شب عید همه ما و مردم عوارض خود را پرداخت کرده باشیم تا فرزندان کارگران شهرداری نیز در عید شاد باشند و مدیون این عزیزان نشویم.

 

رییس شورای شهر زرند همچنین افزود: آن کارخانه ای که تراز مالی خود را منفی می کند تا پرداخت عوارض نکند در آن دنیا نسبت به بسیاری از افراد و به ویژه کارکنان شهرداری مدیون خواهد بود. متاسفانه کارخانجات پیش از این می گفتند که کارخانه ها به تولید نرسیدند و عوارض نمی دادند اما حالا می گویند که تراز مالی منفی دارد.

 

وی افزود: در مسیر ایجاد و حضور کارخانجات در شهرستان زرند نباید فعالیت های مسئولین محترم مخصوصاً دکتر امیری نماینده مردم را نادیده بگیریم که موجب اشتغالزایی شده است اما اکنون باید نهادهای نظارتی در این بخش وارد تا بتوانیم عوارض آلایندگی و مالیات این کاخانجات در شهرستان زرند صرف شوند.

 

برهانی مظلوم ترین شورای های شهر زرند را شورای شهر دوره چهارم دانست و گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که این شورا وظیفه خود را به خوبی انجام داده است اما این درحالی است که متاسفانه مردم شورا را یک بخش اجرایی می دانند و نمی دانند که وظیفه اصلی شورا نظارتی است و در این زمینه شورا فعالیت خود را به خوبی انجام داده است. دور سوم شورا شهر زرند درمدت شش سال  ۲۳۶ جلسه داشته است اما دوره چهارم شورای شهر زرند تا این لحظه که حدود شش ماه به پایان دوره اش مانده  ۲۵۰جلسه داشته است.

 

وی افزود: شش ماه اول سال ۹۲ که در شورای سوم بود ۵۳ مصوبه وجود داشته است اما شش ماهه دوم سال ۹۲ ما ۱۰۶ مصوبه داشتیم. در بحث کیفیت مصوبه ها هم از جمله مصوبات شورای شهر زرند در دوره چهارم مصوبه طرح فاضلاب شهری بوده که اجرایی شدن آن برای شهر زرند بسیار مفید خواهد بود و می تواند مشکلات آب و فاضلاب و نیز مشکل آسفالت شهر را حل کند و می تواند موجب انقلاب آسفالت در زرند خواهد شد که اجرای این طرح ان شاالله از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می شود.

 

رییس شورای شهر زرند بیان داشت: در شورای شهر زرند دوره چهارم هیچ زمینی بی مورد فروخته نشده است. یعنی تمامی زمین هایی که فروخته شده اند برای هزینه های عمرانی شهر بوده است، فروخته شده است و هیچ زمینی برای هزینه شدن در هزینه های جاری شهرداری فروخته نشده است.

 

وی همچنین بیان داشت: با توجه به تعداد زیاد نیرو در شهرداری زرند و با مصوبه شورای شهر چهارم، از استخدام نیروی غیرضروری در شهرداری ممانعت شده است اما هرچند برخی نیروهای خاص که برای شهرداری ضروری بوده است و یا افرادی که طبق مصوبات دولت قبل باید جذب می شدند در این دوره جذب شده اند اما در کل ما مصوبه ممنوعیت استخدام را در این دوره داشتیم و موجب محدود شدن جذب نیروی که هزینه زیادی برای شهرداری دارد شدیم.

 

برهانی نژاد نقطه ضعف شورای چهارم را عدم ارتباط با رسانه ها دانست و افزود: ما در طول این چند سال تنها دو نشست مطبوعاتی داشته ایم و این موضوع باعث شده است فعالیت های شورای شهر کمتر دیده شود و موجب مظلوم ماندن شورای شهر در دوره چهارم شده است.

 

وی بودجه شهرداری را در سال ۹۵ حدود ۲۰میلیارد بیان کرد و گفت: متاسفانه تنها۶۰ درصد بودجه شهرداری در سال ۹۵ محقق شده است و ما در بسیاری از آیتم های درآمدی  شهرداری منفی هستیم. درست این است موضوع می تواند از ضعف مدیریت شهری باشد اما متاسفانه کارخانجات هم که عوارض خود را پرداخت نکرده اند و موجب ایجاد کسری بودجه برای شهرداری شده اند. اما این را باید در نظر بگیریم که تمام عوارض ما عوارض آلایندگی نیست و در بخش های دیگر نیز ضعیف عمل کردیم.

 

ایشان با اشاره به بی مهری برخی شهروندان نسبت به سرمایه گذاری در شهر زرند اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۰نفر از شهروندان زرند در مشهد یک مجتمع مسکونی دارند که اگر هرکدام حداقل ۱۰۰میلیون تومان در این مجتمع سرمایه گذاری کرده باشند، این یک سرمایه است که از شهر زرند خارج شده است. البته در مقابل افراد دلسوز  هم هستند که در زرند سرمایه گذاری می کنند که باید از این افراد قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط:

بخش دوم:

هزینه واقعی سینما و پلاتو زرند/ شهردار منتخب شوراست و موفقیت شهردار موفقیت شوراست/ شفاف سازی مقدار واقعی بدهی های شهرداری زرند/ شورا درست می گوید یا شهردار